تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3757635
شناسه : 3757635
تاریخ :
اصرار وزارت کشور بر شرط عجیب برای آزمون استخدامی‌ معلولان اقتصاد ایران: در حالی کمتر از ۳ روز به زمان پذیرش مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدامی معلولان بنا بر اطلاعیه عجیب وزارت کشور باقمیانده است که همچنان این مسئله مورد انتقاد جامعه معلولان قرار دارد و و وزارت کشور همچنان بر این تصمیم خود اصرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین آزمون استخدامی معلولان در 17 خرداد امسال برگزار شد و در این آزمون 12800 نفر از معلولان شرکت داشتند که براساس برنامه‌ریزی از این تعداد 4330 نفر از آنها در دستگاه دولتی جذب بشوند.

پس از برگزاری این آزمون، وزارت کشور در تاریخ دوشنبه 29 مردادماه 1403 با صدور اطلاعیه‌ای فرایند دریافت مدارک پذیرفته‌شدگان اعلام کرد. در اطلاعیه اداره کل سرمایه انسانی وزارت کشور تاکید بر حضور دواطلبان پذیرفته شده در بازه زمانی 1403/6/5 تا 1403/6/7 (دو روز شده) است.

این درحالیست که بسیاری از معلولان پذیرفته شده شرایط حضور در پایتخت ( وزارت کشور) ندارند به طوری که برخی از آنها حتی شرایط جا به جایی در استان‌ها و شهرستان‌های خود را نیز ندارند لذا شرط عقل و انصاف این است که وزارت کشور با همکاری سازمان بهزیستی در استان‌های مختلف شرایطی را فراهم می‌کرد تا معلولان و داوطلبان پذیرفته شده برای ارائه مدارک به بهزیستی‌های همان استان و شهرستان مراجعه می‌کردند.

همچنین بنا بر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم،  معلولان پذیرفته شده در هر یک از دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه برای ارائه مدارک باید به همان دستگاه مراجعه کنند که همین مسئله نیز چالش‌های را برای معلولان پذیرفته شده در آزمون استخدامی ایجاد کرده است.

در حالی این مسئله اخیراً در شبکه‌های اجتماعی و کمپن‌های معلولان مبنی بر حضور پذیرفته شدگان در دستگاه‌های دولتی جهت ارائه مدارک عنوان شده است که تا این لحظه هیچ اطلاعیه‌ای از سوی وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها در این زمینه اعلام نشده است و این مسئله باعت سردرگمی معلولان و خانواده‌هایشان شده است.

به گزارش تسنیم، هر چند که برگزاری آزمون استخدامی معلولان پس از 9 سال اتفاق خوبی برای جامعه معلولان محسوب می‌شود اما با سوء مدیریت و  قرار دادن شرایط سخت و سردرگم کردن پذیرفته شدگان شیرینی این اتفاق را تلخ کرده‌اند.

همچنین انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تا زمان باقیمانده در اطلاعیه‌ای جدید شرایط مناسب‌تری را جهت پذیرش مدارک معلولان در آزمون استخدامی اعلام کنند.

انتهای پیام/