تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757580
شناسه : 3757580
تاریخ :
اف ۱۴ یا اف ۱۸؟ رقابت ۲ جنگنده افسانه‌ای اقتصاد ایران: دو جنگنده F-۱۴ تامکت و F/A-۱۸ سوپر هورنت هواپیماهای نمادین نیروی دریایی هستند. اما از بین این دو جنگنده، کدام‌یک قدرتمندتر است؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: دو جنگنده F-۱۴ تامکت و F/A-۱۸ سوپر هورنت هواپیماهای نمادین نیروی دریایی هستند. اما از بین این دو جنگنده، کدام‌یک قدرتمندتر است؟

هنگامی که عموم مردم نام F-۱۴ تامکت و F/A-۱۸ سوپر هورنت را در می‌شنوند، احتمالاً سری فیلم‌های Top Gun به ذهنشان می‌آید. اما در نهایت کدام‌یک از این دو جنگنده که جزو نمادین‌ترین هواپیماهای آمریکایی به‌حساب می‌آیند، قدرتمندتر است؟

F-۱۴، برخلاف F/A-۱۸، دارای بال های متحرک بود. این بال می‌تواند در امتداد یک مفصل در بدنه بچرخد و به بال اجازه می‌دهد تا به سمت جلو یا عقب حرکت کند و در مقابل بدنه قرار بگیرد. هنگامی که بال‌ها به سمت جلو کشیده می‌شوند، کشش افزایش، سرعت هواپیما کاهش اما قدرت مانور افزایش می‌یابد. هنگامی که بال‌ها به عقب کشیده می‌شوند، کشش کاهش، سرعت افزایش، اما قدرت مانور کاهش می‌یابد. F/A-۱۸ نیز مانند اکثر هواپیماها دارای بال ثابت است.

F-۱۴ همچنین دارای یک کابین دو نفره بود، در حالی که F/A-۱۸ بسته به نوع آن، یک یا دو صندلی دارد.

اف ۱۴ یا اف ۱۸؟ رقابت 2 جنگنده افسانه‌ای

F-۱۴ به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر و سریع‌تر از F/A-۱۸ بود. در حالی که F/A-۱۸ حداکثر سرعت ۱.۶-۱.۸ ماخ را داشت، F-۱۴ قدرتمند می‌توانست تا ۲.۳۴ ماخ سرعت بگیرد. فرود F/A-۱۸ بر روی ناو هواپیمابر نیز بسیار راحت‌تر از F-۱۴ بود.

اف ۱۴ یا اف ۱۸؟ رقابت 2 جنگنده افسانه‌ای

در کل، هر دو هواپیما افسانه‌ای هستند و به‌خوبی موردتوجه قرار می‌گیرند. F-۱۴ چیزی شبیه به یک سبک و روش را حفظ کرده است که F/A-۱۸ هرگز آن را کاملاً تکرار نکرده است.

اف ۱۴ یا اف ۱۸؟ رقابت 2 جنگنده افسانه‌ای