تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757568
شناسه : 3757568
تاریخ :
مشکلات کاربران سامانه عدل ایران به حداقل می‌رسد اقتصاد ایران: اردبیل-معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل گفت: مشکلات کاربران سامانه عدل ایران در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف با آموزش مستمر کاربران دفاتر خدمات به حداقل می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صادق صادق‌زاده شامگاه پنجشنبه در نشست تبیین چالش‌های کاربران سامانه عدل ایران در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: مشکلات کاربران سامانه عدل ایران در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف به حداقل می‌رسد و دسترسی شهروندان به خدمات قضائی تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه چالش‌های کاربران سامانه عدل ایران در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت، افزود: اشتباهات کاربران در انتخاب منو مناسب برای ثبت پرونده‌ها، عدم امکان ثبت مستقیم واخواهی و تجدید نظرخواهی و عدم شفافیت در مورد پرونده‌های جاری شعب شورا از جمله مشکلات این سامانه بوده است.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل ضمن تأکید بر اهمیت رفع این مشکلات بیان کرد: آموزش مستمر کاربران دفاتر خدمات و گزارش ایرادات ناشی از اجرای قانون و انعکاس به معاونت فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری لازم و ضروری است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: ضروری است اقدامات لازم برای رفع این مشکلات از جمله برگزاری دوره توجیهی برای کاربران، احصا مشکلات کاربران و ارائه راهکارهای عملیاتی برای تسهیل فرایند ثبت و پیگیری پرونده‌ها، در اسرع وقت انجام پذیرد.