تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757547
شناسه : 3757547
تاریخ :
شینا خانم، یک‌تنه برای پزشکیان آبرو جمع کرد اقتصاد ایران: مسعود پزشکیان، در تازه‌ترین انتصاب‌ها برای دولت خود، شینا انصاری را به معاونت خود برای ریاست بر سازمان حفاظت از محیط زیست منصوب کرد و بدین ترتیب، سومین خانم وارد کابینه پزشکیان شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: مسعود پزشکیان، در تازه‌ترین انتصاب‌ها برای دولت خود، شینا انصاری را به معاونت خود برای ریاست بر سازمان حفاظت از محیط زیست منصوب کرد و بدین ترتیب، سومین خانم وارد کابینه پزشکیان شد. این انتصاب با موجی از استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

شینا نصاری در کنار مه‌لقا ملاح از قدیمی‌ترین فعالان محیط‌زیست ایران

شینا انصاری که در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم رئیس کمیته محیط زیست ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان بود، از اوایل دهه ۱۳۸۰ سابقه مدیریت در زمینه محیط زیست دارد، اما مهم‌ترین مسئولیت او در سال ۱۳۹۸ رقم خورد که پیروز حناچی، شهردار وقت، او را به‌عنوان «مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران» منصوب کرد. شینا انصاری، پیش از آن در اسفند ماه سال ۱۳۸۱ به عنوان سرپرست اداره تازه تاسیس محیط زیست شهرستان ری منصوب شده بود و در سال ۱۳۸۴ در مسئولیت سرپرست اداره محیط زیست تهران و سپس معاون اداره کل محیط زیست استان تهران قرار گرفت.

محیط زیست یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌ها است که با چالش‌های گوناگون از جمله آلودگی هوا، فرونشت زمین، پساب‌های صنعتی، تولید گازهای گلخانه‌ای، بیابانی شدن، جنگل‌زدایی، کاهش منابع آب و تخریب زمین و... مواجه است. با انتصاب شینا انصاری به ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست، شمار زنان کابینه مسعود پزشکیان به سه تن رسید که البته فقط یکی از آنان وزیر است.

پیشتر فرزانه صادق به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی شد و رای اعتماد گرفت. زهرا بهروز‌آذر دیگر عضو زن کابینه مسعود پزشکیان است که به‌ عنوان معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور منصوب شده است.

انصاری دو دوره تخصصی آلودگی هوا و پایش گازهای گلخانه ای را در کشور ژاپن در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ گذارنده است. دوره‌های تغییر اقلیم و ساختمان‌های سبز (سنگاپور)، محیط زیست دریایی منطقه راپمی (امارات)، حفاظت از لایه ازن (ژاپن) و همچنین فناوری‌های سبز (اطریش) از جمله دوره‌های آموزشی ضمن خدمت وی است. وی چندین کتاب در زمینه محیط زیست به رشته تحریر درآورده است و همچنین مقالات تخصصی در مجلات علمی و یادداشت‌های متعددی درباره مسائل و معضلات محیط زیستی کشور در روزنامه‌ها از وی منتشر شده است.

شینا انصاری پس از معصومه ابتکار و فاطمه واعظ جوادی به عنوان سومین بانو سکاندار سازمان حفاظت محیط زیست شده است.

شینا خانم، یک‌تنه برای پزشکیان آبرو جمع کرد

 ارتقای منابع انسانی و بودجه‌ای سازمان محیط زیست،  تقویت جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک نهاد حاکمیتی، تعاملات منطقه‌ای و جهانی برای کاهش مشکل گرد و غبار، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری اعم از یوزپلنگ، میش‌مرغ و ... و جلوگیری از انقراض این گونه‌ها از اولویت‌های شینا انصاری است.

در همین حال انتصاب شینا انصاری از سوی پزشکیان با استقبال کاربران همراه شده است که در ادامه می‌خوانید:

* صدرا محقق، روزنامه نگار: سپردن سازمان حفاظت محیط‌زیست به شینا انصاری از بهترین تصمیمات پزشکیان بود. انصاری متخصص محیط‌زیسته، سال‌ها در خود سازمان و شهرداری تهران مسوولیت محیط‌زیستی داشته و از همه مهم‌تر دغدغه‌مند و دلسوز طبیعت ایرانه.

* نیما نامداری، فعال رسانه: خانم شینا انصاری که به عنوان رییس سازمان محیط زیست انتخاب شد چند سال پیش سرطان گرفت و بعد درمان شد. کتاب و نوشته‌هایی هم در این باره دارد. جایی حسش در زمان درمان را امیدواری بدون خوش‌بینی توصیف کرده بود. حکایت محیط زیست ایران هم به گمانم با آمدن ایشان همین باشد.

* سیاوش اردلان، مجری و روزنامه نگار: شینا انصاری به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد. اهل آمل است. تحصیلات و تخصص او: کشاورزی و محیط زیست. در ژاپن، سنگاپور، امارات و اتریش راجع به توسعه پایدار و محیط زیست دوره های آموزشی دیده. کتابها و مقالات متعددی درباره محیط زیست نوشته که در مطبوعات و سایتهای خبری میشه خوند.

* معصومه ابتکار، رئیس اسبق محیط زیست: انتصاب شایسته دکتر شینا انصاری درمقام معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر از امیدها و بالندگی های نو دارد. انشاالله این انتصاب دکتر پزشکیان که برای اولین بار فردی از بین کارکنان سازمان انتخاب شد سبب بهبود روندها شود. برای دکترانصاری عزیز آرزوی موفقیت وسربلندی دارم.

* حسین سلاح ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی: نقل است که سرکار خانم شینا انصاری محیط زیستی ترین رییس محیط زیست ایران در همه سال‌های بعد از انقلاب هستند. چه خوب.

* نجمه جمشیدی، فعال محیط زیست: به جرات می‌تونم بگم انتخاب شینا انصاری، بهترین انتخاب پزشکیان برای ریاست سازمان محیط زیست هست.

* زهرا کشوری، فعال اجتماعی: برای انتخاب شینا‌انصاری بعنوان رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست باید تشکر کرد.‌ نظر کارشناسان ، اهالی رسانه و... را جویا شدند و در نهایت هم سازمان را به اهلش سپردند.

* جواد دلیری، فعال رسانه: خانم شیناانصاری از بدنه سازمان حفاظت از محیط‌ زیست است و حتما از بهترین مدیران این سازمان خواهد شد. آرزو می‌کنم جز برای حفاظت از طبیعت و پایداری سرزمین ایران هیچ کاری نکند.

* پدارم سلطانی، فعال اقتصادی: خوبتر از خوبتری میرسد رییس سازمان حفاظت از محیط زیست خانم دکتر شینا انصاری.

* مینو خالقی، فعال سیاسی: خبرهای خوش یکایک میرسند چقدر مایه خوشحالی است که ایران شاهد مدیریت یکی از محیط_زیستی ترین زنان متخصص خود، سرکار خانم شینا انصاری به عنوان ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست است. امید به فردایی بهتر برای حال ناخوش  طبیعت ایران.

* محمد درویش، فعال محیط زیست: خانم دکتر شینا انصاری بانوی باوقار محیط زیست ایران است. مبارک باشه.