تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3757509
شناسه : 3757509
تاریخ :
روز ۳۲۲ طوفان‌الاقصی|بمباران هوایی در میانه مذاکرات قاهره اقتصاد ایران: مذاکرات قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا در حالی از شب گذشته آغاز شده است که اشغالگران لحظه‌ای از بمباران و گلوله‌باران غزه دست بر نمی‌دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی 322 روز از آغاز تهاجم رژیم اشغالگر به غزه می‌گذرد که دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره با حضور هیئت آمریکایی و اسرائیلی آغاز شده است، شب گذشته هیئتی از رژیم تل آویو به سرپرستی «رونین بار» رئیس شاباک و «دیوید برنیا» رئیس موساد و هیئتی از آمریکا به سرپرستی «رابرت مک گورک» نماینده جو بایدن در امور غرب آسیا راهی قاهره شدند؛ در مذاکراتی که حماس پیش از این گفته بود هیچ هیئتی را عازم آن نخواهد کرد.

اما در میانه مذاکراتی که امید چندانی به موفقیت آن با وجود کارشکنی‌های نتانیاهو نمی‌رود، ارتش اشغالگر نیز لحظه‌ای از بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف غزه دست نمی‌کشد، به طوریکه مناطق مختلف غزه از ساعات بامدادی شاهد انفجارهای مهیب بر اثر این حملات بود.

همزمان بار دیگر هزاران فلسطینی در غزه در پی اطلاعیه ارتش اشغالگر مبنی بر تخلیه مناطق جدیدی در شرق خان یونس، مجبور به فرار به دیگر نقاط شده‌اند، هرچند هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد. طبق اطلاعیه ارتش اشغالگر اسرائیل، ساکنان مناطق «بنی سهیلا»، «المحطه»، «الکتیبه»، «الشیخ ناصر»، «بربخ»، «السطر» و «معن» باید هرچه سریع‌تر راهی دیگر مناطق شوند و قرار است به زودی عملیات زمینی تازه‌ای در این مناطق آغاز شود.

مهمترین تحولات روز 322طوفان‌الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

***********************************************

 

انهدام یک بولدزر ارتش اسرائیل در کرانه باختری

 رزمندگان عزالدین قسام در اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری با نظامیان اشغالگر که وارد اردوگاه شده بودند درگیر شده و یک بولدزر نظامی را با مواد منفجره دست ساز منهدم کردند.

اولمرت: مذاکرات شکست خواهد خورد، نتانیاهو به دنبال جنگ گسترده است

ایهود اولمرت، نخست وزیر  اسبق رژیم اسرائیل در سخنانی گفت که بنیامین نتانیاهو توجهی به آزادی اسرا ندارد و مذاکرات سرانجام شکست خواهد خورد.

او افزود: «اسرائیل به سرعت به سمت یک جنگ فراگیر می‌رود و این چیزی است که نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ می‌خواهند».

توقف فعالیت تعدادی از بخش‌های بیمارستان «کمال عدوان»

مدیریت بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه از کار افتادن تعدادی از بخش‌های این بیمارستان در پی ادامه حملات ارتش اشغالگر اسرائیل خبر داد.

بمباران یک خانه مسکونی در بیت لاهیا

رسانه‌های فلسطینی از حمله هوایی ارتش اسرائیل به خانه‌ای در منطقه «الشیماء» واقع در اردوگاه «بیت لاهیا» در شمال غزه خبر دادند.

انتهای پیام/