تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757499
شناسه : 3757499
تاریخ :
تصاویر جذاب از فراری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اقتصاد ایران: تنها سه دستگاه فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر در دنیا موجود هستند که اکنون یکی از آن‌ها با قیمت ۱۷ میلیون دلار فروخته شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دیجیاتو: تنها سه دستگاه فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر در دنیا موجود هستند که اکنون یکی از آن‌ها با قیمت ۱۷ میلیون دلار فروخته شد.

تنها سه دستگاه فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر در سراسر دنیا با پیشرانه خاص موجود هستند که اکنون یکی از این سه خودرو با قیمت ۱۷ میلیون دلار (۱۰۰۰ میلیارد تومان) برای فروش آگهی شده است. براساس آخرین اطلاعاتی که از این خودرو داریم، نخستین نمونه از فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر در حراجی RM Sotheby’s واقع در مونتری به قیمت چشم‌گیر ۱۷ میلیون و ۵۵ هزار دلار در حال معامله است.

این فراری ۲۵۰ کالیفرنیا اسپایدر یکی از سه دستگاهی است که از موتور ۱۲ سیلندر خورجینی معروف Tipo ۱۶۸ V۱۲ استفاده می کند. علاوه بر موتور خاص،‌این مدل دارای چراغ‌های نادر و سقف سخت کارخانه است. این خودرو همچنین دارای یک کتاب قرمز کلاسیک فراری است که تأیید می کند موتور، گیربکس و پیشرانه اصلی دارد.

تصاویر جذاب از فراری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

چرا فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر اینقدر خاص است؟

فراری ۲۵۰ یکی از مدل‌های کلاسیک فراری است که در قالب تیپ‌های گوناگون روانه بازار شد. این خودرو در مسابقات اتومبیلرانی دهه ۱۹۵۰ میلادی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. در آن زمان «جان فون نویمان» که یک واردکننده فراری در ایالت کالیفرنیا بود، ساخت نسخه‌ای با سقف جمع‌شونده یا دراپ‌تاپ از این خودرو را پیشنهاد کرد. هدف از ساخت فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر، این بود که مالک بتواند به راحتی با آن مسابقه دهد و سپس بدون تغییر خاصی به خانه باز گردد. این ایده مورد استقبال مدیران فراری قرار گرفت و نسخه اسپایدر این خودرو متولد شد.

طی دهه ۱۹۵۰ میلادی، ۵۰ دستگاه از فراری ۲۵۰‌GT کالیفرنیا اسپایدر به تولید رسید. سپس دومین نسخه اسپایدر کالیفرنیا براساس پلتفرم کوتاه‌تر ۲۴۰۰ میلی‌متری توسعه یافت. از این مدل ۵۶ دستگاه ساخته شد. نسخه‌ای از این خودرو که اکنون با قیمت ۱۷ میلیون دلار در حراجی به فروش رسید،‌ اولین نمونه آن است که با شماره شاسی ۱۷۹۵ شناخته می‌شود.

تصاویر جذاب از فراری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

براساس اعلام RM Sotheby’s، این دستگاه فراری ۲۵۰ اسپایدر همان خودرویی است که در نمایشگاه خودرو ژنو ۱۹۶۰ به معرض نمایش گذاشته شد. پس از پایان نمایشگاه، این خودرو به کارخانه بازگشت. تریم داخلی آن به مشکی تغییر رنگ داد و به مالک تحویل داده شد. این فراری در برخی از پیست‌های معروف همچون نوربرگ‌رینگ رانده شده است.

این فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر طی دوره حیات خود چند مالک داشته است که یکی از آن‌ها، مدیر ارشد فیلیپ موریس بوده است. سپس در سال ۲۰۰۸ به تملک شخص دیگری درآمد و اکنون توسط همین شخص به معرض فروش گذاشته شده است.