تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3757496
شناسه : 3757496
تاریخ :
بگو مگو و تنش در نشست کابینه نتانیاهو اقتصاد ایران: رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در نشست کابینه، خواستار استعفای رئیس شاباک شده و با عصبانیت جلسه را ترک کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که در نشست شب گذشته کابینه نتانیاهو، میان «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «رونین بار» رئیس آژانش امنیت اسرائیل «شین بت» تنش کلامی رخ داده که با خروج بن گویر از نشست کابینه همراه شده است.

رئیس شین بت (شاباک) در این نشست به نتانیاهو و یوآو گالانت گفته است که فعالیت گروه «جوانان تپه» (یک گروه تندروی صهیونیست) امنیت و موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته و باید افراد این گروه کنترل شوند.

در این میان ایتامار بن گویر، عصبانی شده و با خروج از اتاق جلسات، گفته است که رونین بار باید استعفا بدهد و اینکه او توانایی کنترل کرانه باختری را ندارد.

شبکه 12 اسرائیل نیز گزارش داد که «رونین بار» در نامه جداگانه‌ای به نتانیاهو و یوآو گالانت، در خصوص  فعالیت گروه «جوانان تپه» هشدار داده و گفته است که اقدامات این گروه «تروریستی» است.

اما علاوه بر این موضوع، اختلافات در کابینه نتانیاهو بیش از هرچیزی حول محور جنگ غزه و مذاکرات آتش‌بس می‌چرخد؛ به طوریکه رسانه‌های اسرائیلی از اختلاف شدید میان نتانیاهو و تیم مذاکره کننده این رژیم خبر می‌دهند. پیش از نیز رؤسای موساد و شاباک بعنوان سرتیم مذاکره کنندگان اسرائیل، از اینکه نتانیاهو با پیش‌شرط‌های خود همواره مانع توافق می‌شود، انتقاد کرده بودند.

اما در جدیدترین موردد شبکه 12 اسرائیل گزارش داد نتانیاهو به مقامات این رژیم گفته است که مانع امتیازدهی تیم مذاکره کننده خواهد شد.

بنابراین گزارش، نتانیاهو به مقامات اسرائیلی گفته است: «تیم مذاکره کننده به دنبال امتیازدهی است، اما من به منافع اسرائیل متعهد هستم، من به تنهایی مقابل تیم مذاکره کننده و مقامات امنیتی ایستاده‌ام و هرگز مسائلی که امنیت اسرائیل را با خطر مواجه کند را نمی‌پذیرم».

روز گذشته نیز یک منبع اسرائیلی در تیم مذاکره کننده این رژیم که نام او فاش نشده است، اعلام کرد: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق می‌شود و اگر مذاکرات شکست بخورد، مسئولیت آن بر عهده وی است.

 این منبع صهیونیستی افزود: نتانیاهو به دنبال تحمیل خواسته‌های جدید در مذاکرات است که مانع پیشرفت مذاکرات می‌شود؛ زیرا وی بر لزوم ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز میان غزه و مصر و همچنین محور نتساریم که نوار غزه را به دو قسمت تقسیم می‌کند، اصرار دارد.

انتهای پیام/