تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3757453
شناسه : 3757453
تاریخ :
پزشکان عمومی پایه و اساس پزشکی خانواده هستند اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، پایه و اساس پزشکی خانواده را پزشکان عمومی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در آئین گرامیداشت روز پزشک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: پایه و اساس پزشکی خانواده، پزشکان عمومی هستند که می‌توانند این ساختار را اصلاح کنند.

وی افزود: هر قدر بودجه و اعتبارات به حوزه سلامت اختصاص یابد اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد، این منابع به هدر می‌رود.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه در کابینه دولت چهاردهم، ۴ پزشک فعالیت دارند که فرصت مغتنمی است و حمایت جامعه پزشکی فارغ از هر سلیقه‌ای امروز وجود دارد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

ظفرقندی افزود: بسیاری از مشکلات عمده و اساسی قابل حل است که بخشی از آن با تکریم و برخی دیگر با بهبود وضعیت معیشتی از طریق پرداخت حق قانونی آنها، قابل حل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی معتمد مردم است، افزود: هر آسیبی به جامعه پزشکی وارد شود در کل جامعه اثرگذار است. دوران دفاع مقدس بدون دغدغه از نظر پزشکی گذشت. سال ۸۹ و برای مراسم سالروز آزادی خرمشهر از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردیم که به عنوان سخنران حضور داشته باشد که سریعاً قبول و علت آن را اینگونه اعلام کرد به عنوان مسئول جنگ در دوران دفاع مقدس، فکر می‌کنم به جامعه پزشکی خیلی مدیون هستیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان می‌کرد در دوران دفاع مقدس، تنها بخشی که نگرانی و دغدغه نداشتیم، بخش پزشکی جنگ بود. در دوران همه گیری کرونا نیز، فداکاری جامعه پزشکی برای همه ملموس بود.