تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757367
شناسه : 3757367
تاریخ :
آسیب تخریب زیستگاه جانوران در ورامین از شکار آنها نیز بیشتر است اقتصاد ایران: ورامین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین گفت: آسیب تخریب زیستگاه جانوران در ورامین از شکار آنها نیز بیشتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فریدی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ورامین منطقه حفاظت شده ای با وسعت ۲۵۰ هزار هکتار وجود دارد که با استان قم و سمنان هم مرز است.

وی گفت: تنوع زیستی جانوری این منطقه مختص بیابان بوده و اعم از ۴۰۰ رأس جبیر (نوعی آهو)، میش وحشی، کل و بز وحشی است و در بحث درندگان سابق یوزپلنگ ایرانی وجود داشت که دلیل از دست دادن آن بیشتر خشکسالی و کم شدن نوشخوار کنندگان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین ایجاد جاده‌های مواصلاتی در کویر را از معضلات عمده برای حفاظت از محیط زیست بیابانی و جانوری دانست و گفت: ارتباط بین مناطق مختلف محیط زیستی کم شده است و پویایی و تنوع و ازدیاد نسل جانوری از بین رفته است و آمیزش های درون خانوادگی نیز از مشکلات ازدیاد نسل است.

فریدی تخریب زیستگاه‌ها را یک هشدار جدی برای محیط زیست جانوری و طبیعت دانست و اظهار داشت: آسیب تخریب زیست گاه‌های طبیعی از شکار جانوران توسط انسان بیشتر است و سبب کاهش نسل جانوری شده و غالباً زیستگاه‌های ما جزیره‌ای شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین وجود تالاب بندعلیخان در این شهرستان و استان تهران را یک نعمت بزرگ طبیعی دانست و عنوان کرد: حفظ تالاب بندعلیخان با وجود گونه‌های مختلف پرندگان شکاری و محلی، انواع خزندگان، گرگ و درندگان یک ضرورت بوده و جنگل طاق و گیاهان مرتعی و… زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است و باید برای حفظ تنوع و ازدیاد آن با تلاش همه دستگاه‌ها خصوصاً محیط بانان اداره محیط زیست که تلاش شبانه روزی دارند، بیش از پیش برنامه ریزی و بودجه اختصاص یابد.