تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757353
شناسه : 3757353
تاریخ :
ثبت تردد ۶۰۰هزار نفری/نظم مرز خسروی تردد زوار را تسهیل بخشیده است اقتصاد ایران: کرمانشاه- بر اساس گفت‌وگوهای مردمی و نیز تایید مسئولان کشوری در بازدید از پایانه خسروی زیرساخت‌های مناسب، خدمات‌دهی ویژه و نظم حاکم بر این مرز موجب تسهیل تردد و رضایت زائران شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- آرزو کرمی: مرز ۳۷۱ کیلومتری مشترک با کشور عراق کرمانشاه را از دیرباز قدمگاه زائران حسینی و علوی کرده و سال‌ها است که این دیار عناوین «دروازه کربلا» و «دروازه نجف» را یدک می‌کشد.

در سال‌های اخیر که شر داعش از منطقه کم شده، مرز خسروی که قدیمی‌ترین مرز با کشور عراق است و بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه محسوب می‌شود که میزبان زائران اربعین حسینی شده تا بار دیگر مردم این دیار خاک پای زوار حسینی را توتیای چشمانشان کنند.

سال به سال بر امکانات و زیرساخت‌های مسیر تردد به این پایانه مرزی و خود مرز خسروی افزوده شده و شرایط را نسبت به گذشته برای تردد زائران فراهم می‌کند.

فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی برای تردد شور و شوقی در دل عاشقان ثارالله در استان کرمانشاه به وجود آورده، که امسال ویژه‌تر از سال‌های گذشته قرار است میزبان زائران اربعینی باشند.

با اوج گرفتن ترددها به سمت کشور عراق و ازدحام در پایانه‌های مرزی و همچنین آمادگی زیرساخت‌های ترددی، توصیه‌های مسئولین برای انتخاب مرز خسروی برای تردد به کربلا آغاز شده است.

زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب به ویژه مسیر بزرگراهی تا شهر قصرشیرین این برتری را به مرز خسروی داده تا با خیالی راحت تر زائرانی که با خودروی شخصی رهسپار اجتماع بزرگ می‌شوند، انتخاب کنند.

فضاسازی مناسب از دیوار نویسی و نصب پرچم گرفته تا موکب‌های پذیرایی و اسکان متنوع همه و همه دست به دست هم داده تا حال و هوای اربعینی که هرساله با ورود به کشور عراق به زائران دست می‌داد، در این سوی مرزها به سراغ زائران برود.

ثبت تردد ۶۰۰هزار نفری/نظم مرز خسروی تردد زوار را تسهیل بخشیده است

نظم و ترتیب بسیار مناسبی در مرز خسروی حاکم است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، فرزند یادگار امام راحل و تولیت حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پایانه خسروی، گفت: از همه جهات نظم و ترتیب خیلی خوبی در این مرز حاکم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که روز دوشنبه از مرز بین‌المللی خسروی عازم کربلای معلی شده بود، ظهر امروز پنج شنبه از همین مرز به کشور بازگشت که پس از ورود به مرز خسروی، بازدید کوتاهی از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این مرز داشت.

وی با اشاره به تلاش‌ها و تدابیر صورت گرفته برای سهولت تردد زوار اربعین از این مرز، افزود: کرمانشاه ارتباط خیلی خوبی با طرف عراقی ایجاد کرده که نتیجه آن، مسیر تردد زائران اربعین روان و آسان شده است.

تولیت حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی امکانات ۲ طرف مرز خسروی را ارزشمند برشمرد و گفت: مسیر خسروی تا شهرهای زیارتی عراق نیز یک مسیر خوب با خودروها و وسایل حمل و نقل مناسب است.

ثبت تردد ۶۰۰هزار نفری/نظم مرز خسروی تردد زوار را تسهیل بخشیده است

افزایش سرعت امداد رسانی با توجه به زیرساخت‌های مناسب در مرز خسروی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ظهر پنجشنبه در بازدید از مرز خسروی با اشاره به مجموع اقدامات خوب هلال احمر در مرز خسروی، گفت: هلال احمر با همه امکانات در ایران و عراق مشغول ارائه خدمت است.

بابک محمودی اظهار کرد: اربعین سال جاری با توجه به فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های مناسب شاهد وضعیت بسیار خوبی در مرز خسروی خصوصاً در بحث امداد رسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر در مرز خسروی و طی ایام اربعین با همه امکانات و ظرفیت‌های خود به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: این سازمان با اکیپی بالغ بر ۲ برابر ظرفیت سال گذشته در حال ارائه خدمات به زائران در داخل کشور و نیز در خاک عراق است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین هلال احمر استان کرمانشاه با هلال احمر عراق و مسئولین عراقی صورت گرفته است که همین امر موجب تسهیل در اقدامات و افزایش سرعت خدمات‌رسانی شده است.

ثبت تردد ۶۰۰هزار نفری/نظم مرز خسروی تردد زوار را تسهیل بخشیده است

رصد و پایش جاده‌های اربعینی کرمانشاه با ۱۰۰ دوربین هوشمند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران، گفت: جاده‌های منتهی به مرز خسروی و مهران با ۱۰۰ دوربین هوشمند رصد و پایش می‌شود.

سردار مهدی حاجیان خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را مایه فخر و مباهات پلیس دانست و اظهار کرد: سهولت در تردد و امنیت زائران در کرمانشاه مهمترین وظیفه پلیس طی این ایام است.

وی با اشاره به دیگر وظایف پلیس، افزود: این استان ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی دارد که در راستای کنترل و رصد خصوصاً در موضوع ترافیک این محورها از فناوری‌های نوین بهره برده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا سه دستگاه ماتریس و ۱۰۰ دستگاه دوربین پایشی جاده‌های این استان را تحت رصد و پایش قرار می‌دهند.

تأمین امنیت، نظم و انضباط ترافیکی در کرمانشاه توسط ۴۵۰۰ نیروی انتظامی

سردار حاجیان بیان کرد: همچنین ۵۵۸ واحد گشتی مشتمل بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر مستقر در محل‌های تعیین شده، وظیفه تأمین امنیت، نظم و انضباط ترافیکی را برعهده دارند.

وی افزود: علاوه بر نیروهای استانی، از نیروهای کمکی فراجا از استان‌های دیگر و بخشی نیز از ظرفیت مردمی تحت عنوان "پلیس یار اربعین" به تعداد ۶۰۰ نفر استفاده کردیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس یار اربعین یک طرح ابتکاری در پلیس کرمانشاه بوده است، تصریح کرد: این افراد در کنار موکب‌ها و در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی حضور دارند و در حوزه ترافیک و بحث پیشگیری از جرم یاری‌گر پلیس هستند.

کاهش زمان ایستایی زائران در گیت‌های پایانه خسروی به ۴ ثانیه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش چشمگیر زمان ایستایی زائرین در پشت گیت‌های پایانه مرزی خسروی، گفت: در این پایانه، ۵۸ گیت گذرنامه فعال وجود دارد.

وی با بیان اینکه اربعین سال جاری با راه‌اندازی سامانه سجاد ایستایی در پشت گیت‌ها به چهار ثانیه رسیده است، ادامه داد: طی هماهنگی با کشور عراق و با ارسال مشخصات به سامانه گیت‌های مستقر در ورودی پایانه "منذریه" عراق، ایستایی زائران در آنجا نیز به چهار ثانیه کاهش یافته است.

به گفته سردار حاجیان، در مجموع ایستایی زائران در هر ۲ طرف مرز به ۱۰ ثانیه و حتی کمتر از آن کاهش پیدا کرده که کار بزرگی است.

وی افزود: در مسیر برگشت و ورود به کشور و خروج از استان کرمانشاه نیز واحدهای ترافیکی و انتظامی ما در راستای آسایش و امنیت زائران حضور فعال دارند و به مشکلات و مسائل مردم رسیدگی می‌کنند.

سردار حاجیان به همراهی خوب مردم و نیز همکاری سایر نهادها و پای کار بودن پلیس اشاره و خاطر نشان کرد: می‌توان گفت منظم‌ترین مرز در اربعین سال جاری مرز خسروی بود که مورد تأیید مسئولان و ناظران طی بازدیدهای صورت گرفته از این مرز نیز بوده است.

وی امیدواری کرد که در موج برگشت نیز شاهد این نظم و انضباط اجتماعی و ترافیکی جهت تسهیل عبور و مرور و رفاه حال زائران باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به چشم‌انداز قطعی و اعتقادی که در آینده مکتب امام حسین (ع) شعله‌ورتر، گسترده‌تر و جهان شمول‌تر می‌شود، باید به سمت و سوی استفاده از سامانه‌های هوشمند برویم و زیرساخت‌ها را از نظر کمی و کیفی توسعه دهیم.

ثبت تردد ۶۰۰هزار نفری/نظم مرز خسروی تردد زوار را تسهیل بخشیده است

تردد بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته مصادف با ۳۱ مردادماه ۶۰۰ هزار و ۹۵۲ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده‌اند.

سیدجعفر امامیان افزود: روز گذشته نیز بیش از ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز خسروی تردد کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۸ نفر از مرزی خسروی خارج و ۳۴ هزار و ۳۷۹ نفر از این مرز وارد کشورمان شدند.

تردد بیش از ۶۱ هزار زائر اربعین از مرز خسروی طی شبانه‌روز گذشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تردد قریب به ۶۱ هزار زائر اربعین از مرز خسروی طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قریب به ۶۲ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که حدود ۲۷ هزار زائر خارج و بیش از ۳۴ هزار زائر نیز از این پایانه وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: تعداد مسافران خارجی ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۱۲۱ و خروجی ۲۸۵ نفر بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکانات لازم در پایانه خسروی برای پذیرایی از زوار فراهم شده است و جاده‌های دسترسی نیز بهسازی شده است.

کهریزی افزود: برآورد می‌گردد هرچه به اربعین نزدیک تر شویم، میزان تردد زوار از پایانه مرزی خسروی هم بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای ماه صفر تا کنون تردد از مرز خسروی به مرز حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

کهریزی از آمادگی کامل امکانات و زیرساخت‌ها در پایانه مرزی خسروی نیز یاد کرد و ادامه داد: هیچ مشکلی برای تردد زوار و ارائه خدمات به آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات زوار عتبات عالیات است.

ثبت تردد ۶۰۰هزار نفری/نظم مرز خسروی تردد زوار را تسهیل بخشیده است

گفتنی است، بر اساس گزارش میدانی خبرنگار مهر و گفت‌وگو با زائران در مرز خسروی، احداث سایبان‌ها، راه‌اندازی مه‌پاش، برپایی مواکب، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها، بهبود امکانات رفاهی و خدماتی، راه‌اندازی سامانه سجاد گذرنامه و بسیاری دیگر از امکانات و خدمات موجب افزایش رضایتمندی زائران از مرز بین‌المللی خسروی و همچنین افزایش تردد از این پایانه شده است.