تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757345
شناسه : 3757345
تاریخ :
آبله میمونی در ایران شناسایی شد؟ اقتصاد ایران: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هیچ موردی از آبله میمونی در کشور شناسایی و ثبت نشده گفت: انتقال این ویروس از طریق تنفس بسیار ضعیف است و تنها از طریق تماس نزدیک با افراد انتقال می یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عصر ایران: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هیچ موردی از آبله میمونی در کشور شناسایی و ثبت نشده گفت: انتقال این ویروس از طریق تنفس بسیار ضعیف است و تنها از طریق تماس نزدیک با افراد انتقال می یابد.

سید محمد جمالیان در واکنش به اظهارات مینو محرز پزشک متخصص بیماری عفونی مبنی بر شیوع آبله میمون در ایران که در فضای مجازی ایجاد رعب و وحشت کرده و نگرانی مردم را در پی داشته است گفت: با پیگیری از وزارت بهداشت تاکید شد که هیچ موردی از آبله میمونی در کشور مشاهده و ثبت نشده و همکاران بهداشتی ما در تمامی مرزهای کشور حساسیت های جدی را در مورد بیماری های واگیردار دارند و هر مورد مشکوکی را غربالگری می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: در مورد ویروس آبله میمون هم هیچ مورد مشکوکی ثبت نشده و جای نگرانی وجود ندارد، انتقال ویروس آبله میمونی از طریق تنفس بسیار ضعیف است و تنها از طریق تماس انتقال می یابد یعنی فرد مبتلا باید تماس بسیار نزدیکی با افراد داشته باشد در واقع این بیماری مانند کرونا به راحتی انتقال نمی یابد و جای نگرانی نیست، دستگاه های ذیربط به طور کلی در حال رصد آن هستند و تاکنون هیچ موردی از آبله میمونی در کشور مشاهده نشده و در صورت شناسایی در اسرع وقت به مردم اعلام خواهد شد.