تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3757344
شناسه : 3757344
تاریخ :
تغییرات بزرگ در راه آیفون‌های اروپا: از امکان حذف اپ استور تا تغییر نرم‌افزار پیش‌فرض تماس اقتصاد ایران: در راستای سازش اپل با قوانین اتحادیه‌ی اروپا، تغییراتی بزرگ وارد آیفون خواهند شد؛ ازجمله امکان حذف اپ استور.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بر اساس صفحه‌ی جدید سیاست‌های نرم‌افزاری اپل، کاربران آیفون و آیپد در اتحادیه‌ی اروپا به‌زودی می‌توانند نرم‌افزار پیش‌فرض تماس، پیام‌رسانی، کیبورد، مدیریت رمز عبور و موارد دیگر را تغییر دهند. اپل می‌گوید این گزینه‌ها تا پیش از پایان امسال در قالب صفحه‌ی جدید Default Apps وارد منوی تنظیمات خواهند شد.

تغییرات تنظیمات آیفون در اروپا با iOS 18
Apple

مطابق بیانیه‌ی رسمی، اپل در بهار سال آینده به کاربران امکان می‌دهد که اپلیکیشن پیش‌فرض مسیریابی، ترجمه و فیلتر تماس‌های اسپم را نیز تغییر دهند. کاربران آیفون در اروپا افزون‌بر این موارد خواهند توانست اپ استور، اپل مسیجز، اپل کمرا، اپل فوتوز و سافاری را از گوشی خود حذف کنند؛ قابلیتی که نمونه‌ی آن تاکنون در هیچ‌یک از دستگاه‌های اپل ارائه نشده است. اپل صرفا اجازه‌ی حذف نرم‌افزارهای Settings و Phone را صادر نخواهد کرد.

صفحه تغییر اپ‌های پیش فرض آیفون
Apple

اپل گفته است که صفحه‌ی انتخاب مرورگر آیفون در اتحادیه‌ی اروپا به‌زودی اصلاح خواهد شد (این همان صفحه‌ای است که کاربران اروپایی به هنگام بازکردن سافاری برای اولین بار می‌بینند).

به موجب تغییرات جدید، کاربران خواهند توانست که در همان صفحه‌ی اولیه، مرورگرهایی نظیر فایرفاکس و کروم را نصب کنند.

پس از انتشار به‌روزرسانی جدید، کاربران اروپایی اپل که سافاری را به مرورگر پیش‌فرض تبدیل کرده‌اند، باید در فهرستی از نرم‌افزارهای وب‌گردی جست‌و‌جو کنند تا در صورت تمایل مرورگر پیش‌فرض را تغییر دهند.

به‌علاوه، توضیحات صفحه‌ی اپ استور هر نرم‌افزار در صفحه‌ی انتخاب مرورگر نمایش داده خواهد شد. اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان به اطلاعات بیشتری درباره‌ی عملکرد صفحه‌ی انتخاب مرورگر دسترسی خواهند داشت.

مقاله‌های مرتبط
  • اپ‌استور اپل در اتحادیه اروپا به‌زودی آدرس و شماره‌تماس توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد
  • افت چشمگیر فروش آیفون در بازار اروپا و ادامه حکمرانی سامسونگ

اپل هم‌اکنون به کاربران ساکن در اتحادیه‌ی اروپا امکان می‌دهد که نرم‌افزار پیش‌فرض وب‌گردی و ایمیل را تغییر دهند. این شرکت درهای آیفون را به روی فروشگاه‌های جایگزین اپ استور باز کرده است.