تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3757306
شناسه : 3757306
تاریخ :
برپایی راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، یک حرکت تمدنی است اقتصاد ایران: سردار حسن‌زاده در همایش توجیهی موکب‌داران راهپیمایی جاماندگان اربعین گفت: برپایی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی توسط آحاد مردم یک حرکت تمدنی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و مسئول ستاد مردمی جاماندگان اربعین در همایش توجیهی موکب‌داران جاماندگان اربعین حسینی که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه تهران بزرگ شد، اظهار کرد: خدمت همه عزیزان و برگزار کنندگان مواکب جاماندگان اربعین حسینی خدا قوت عرض می‌کنم و امیدوار هستیم که امسال هم به مانند سال‌های قبل این اقدام بزرگ به خوبی برگزار شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: حقیقت این است که این اقدام هر سال توسط خود مردم انجام می‌شود و تبدیل به یک حرکت تمدنی شده است که نقطه عطف آن هم تهران است.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا کنگره ملی شهدا فرمودند: تهران نماد بسیاری از خصوصیات ملت ایران است.

از همین جهت باید دقت داشته باشیم تا در این‌گونه مراسمات الگو و نماد مناسبی برای کشور باشیم.

وی گفت: محدوده کل پیاده روی هشت قسمت و بلوک بندی شده است که هر بلوک یک مسئول دارد که با تمام مسئولان اجرایی و انتظامی در ارتباط است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به الزام نکات ایمنی به موکب داران گفت: موکب‌داران باید دقت داشته باشند تا تمامی موضوعات ایمنی اعم از کپسول‌های گاز، کابل‌های برق و مسائل امنیتی به درستی انجام شود.

وی با اشاره به اعتماد آحاد مردم به مجموعه‌های هیأت مذهبی افزود: برقراری نظم و امنیت در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین بسیار حائز اهمیت است و در استفاده وسایل خطر آفرین مانند چاقو و اجسام تیز و بُرنده در ورودی موکب‌ها، وسایل اشتعال‌زا خودداری شود.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: تمام اقدامات ما باید به نوعی روح فرهنگی و معنوی داشته باشد لذا استفاده از تصاویر شهدای جبهه مقاومت و شعار اربعین "کربلا مسیر قدس" به صورت ویژه و نمایان استفاده شود.

وی در پایان گفت: تمامی موکب‌دران بلا استثنا در زمان اقامه نماز به مدت پانزده دقیقه خدمات رسانی قطع و یا به حداقل برسانید و اذان به صورت زنده پخش و جهت برقراری نماز جماعت اقدامات لازم انجام شود.