تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3757305
شناسه : 3757305
تاریخ :
«اسرائیل» با پیشنهاد جدید برای آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است اقتصاد ایران: «لیندا توماس گرینفیلد» در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات نوار غزه مدعی شد که تل‌آویو با پیشنهاد به‌روز شده درباره آتش‌بس موافقت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه گفت: اسرائیل با پیشنهاد به‌روز شده درباره آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است و شورای امنیت باید حماس را برای موافقت با آن تحت فشار قرار دهد.

«لیندا توماس گرینفیلد» در ادامه سخنانش بدون اشاره به کارشکنی‌های مکرر نتانیاهو در مسیر توافق که از حمایت واشنگتن برخوردار بوده است، افزود: هیچ اقدامی نباید اتخاذ شود که مذاکرات جاری با هدف آتش بس در غزه و آزادی اسیران را تضعیف کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های قطر و مصر برای دستیابی به توافق آتش‌بس، گفت: ما از اسرائیل می خواهیم که با سازمان های بشردوستانه برای تهیه واکسن فلج اطفال برای غیرنظامیان غزه همکاری کند.

نماینده آمریکا تصریح کرد: اقدامات شهرک نشینان که ممکن است تنش را در کرانه باختری افزایش دهد، باید متوقف شود. ما نگران تصمیم اسرائیل برای شهرک سازی در کرانه باختری و قانونی کردن شهرک‌سازی‌ها هستیم.

این اظهارات گرینفیلد در حالی است که یک دیپلمات غربی به رویترز گفته است: به نظر می رسد که آمریکا تغییرات پیشنهادی نتانیاهو از جمله ادامه استقرار نظامی اسرائیل در محورهای نتساریم و فیلادلفیا را پذیرفته است.