تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757298
شناسه : 3757298
تاریخ :
۷۳۲ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال ۷۳۲ پروژه با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت به تشریح برنامه‌های استان در هفته دولت پرداخت و اظهار کرد: از مجموع پروژه‌های لحاظ شده برای هفته دولت امسال، تعداد ۷۰۶ پروژه با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان افتتاح شده و وارد فاز بهره برداری می‌شوند.

وی ادامه داد: در این هفته عملیات اجرایی ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

به گفته وی از مجموع این پروژه‌ها، ۲۵۳ پروژه شهری و ۴۷۹ پروژه نیز روستایی هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های شاخصی که در این هفته افتتاح می‌شوند گفت: ۷۷ پروژه گازرسانی با اعتبار ۴ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان و ۷۰ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان از جمله برنامه‌های این هفته است.

قناعت از افتتاح ۲۰۲ پروژه نیروی برق با ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و اظهار داشت: ۳ پروژه برق منطقه‌ای با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان نیز در این هفته به بهره برداری می رسند.

به گفته وی؛ ۶۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت، پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و توسعه پست ۱۳۲ نهبندان، سه پروژه برق منطقه‌ای برای هفته دولت است.

وی به اجرای ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۷۱۲ نفر را فراهم می‌آورد.

قناعت خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر نیز از برنامه‌های این هفته است.