تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3757297
شناسه : 3757297
تاریخ :
مالواجرد: بازگشت زائران اربعین با جدیت کنترل شود اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه موج بازگشت آغاز شده دستگاه‌های متولی و ستاد اربعین برای مدیریت و کنترل بازگشت زائران و رفع مشکلات احتمالی با جدیت پای کار باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی امروز (پنجشنبه، یکم شهریورماه) در بازدید از پایانه مرزی چذابه، گفت: امروز در نخستین روز کاری در خاکی از سرزمین این میهن اسلامی پا نهادیم که نشانه‌هایی زیادی از ایثار، مقاومت و پایمردی مردان و زنان غیور به وضوح احساس می‌شود.

وی افزود: در بازدید از مرز مهران و چذابه نه تنها امنیت و آرامش کامل در تردد زائران را مشاهده کردیم بلکه از سایر کشورها و استان‌ها نیز برای تردد به این مرزها مراجعه شده و این نشان دهنده مدیریت خوبی در برقراری نظم و امنیت زائران است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امنیت در تردد زائران بزرگترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی شک تلاش‌های نیروها امنیتی و انتظامی، دستگاه‌های خدمت رسان و سایر مجموعه‌ها نیز بخصوص دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تأثیرگذار بوده است و حضور ما در مرز چذابه صرفاً برای قدردانی از تلاش‌های بی وقفه متولیان امیر در اربعین و بررسی مسائل و مشکلات تردد زائران است.

صادق مالواجرد یادآور شد: تک تک افراد خدمت رسان در اربعین بی شک با توسل به امام حسین (ع) در این دو سه هفته با تمام قوا پای کار هستند چرا که به روال طبیعی نمی‌توان همه کارها را به این آسانی و دقت پیش برد و تلاش‌های بی دریغ ادارات کل راهداری و حمل و نقل و راه و شهرسازی، استانداری و قرارگاه اربعین، فراجا، اطلاعات، پلیس، سپاه و سایر دستگاه‌ها خدماتی شایسته قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ایام اربعین آسیب شناسی‌های لازم برای رفع مشکلات و نواقص انجام می‌شود تا بتوانیم برای سال آینده مشکلات را به حداقل برسانیم و تردد سه میلیون نفر از مرزهای کشور اتفاق بزرگی است بخصوص اینکه این تردد در یک بازه زمانی ۲۰ روزه صورت گرفته است، حماسه عاشورا و اربعین تمام شدنی نیست و هر سال باید بهتر از سال قبل برگزار شود.

صادق مالواجرد گفت: بازگشت زائران در سه روز آینده با تعداد بالایی خواهد بود و همه دستگاه‌های متولی باید بیش از روزهای گذشته مراقب تردد زائران باشند.