تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3757199
شناسه : 3757199
تاریخ :
ابتکار بانوی فلسطینی در افتتاح نخستین مرکز فرهنگی در الخلیل اقتصاد ایران: همزمان با تلاش های رژیم صهیونیستی به منظور تغییر بافت تاریخی شهر قدیمی الخلیل در کرانه باختری ، یک بانوی فلسطینی با احداث یک کتابخانه و مرکز فرهنگی در عمارت تاریخی خانوادگی خود به معرفی فرهنگ و تاریخ کهن این سرزمین برای کودکان فلسطینی می پردازد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «عبیر العسیلی»، بانوی فلسطینی ساکن الخلیل با تبدیل عمارت تجاری خانواده خود به یک کتابخانه عمومی، نخستین مرکز فرهنگی فلسطین را در منطقه شهر قدیمی الخلیل در کرانه باختری ایجاد کرده است.

 

.

 

العسیلی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرانه باختری می گوید: سه سال قبل با مجوز شورای بازسازی این مکان را که قبلا یک قصابی بود، به یک کتابخانه فرهنگی تبدیل کردم تا کودکان فلسطینی با حضور در آن با میراث و فرهنگ کهن فلسطین و شهر الخلیل آشنا شوند.

کرانه باختری , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

کتابخانه فرهنگی عبیر در حالی این روزهای پذیرای ده ها شهروند فلسطینی است که در طول 15 سال گذشته با کارشکنی و مانع تراشی های رژیم صهیونیستی توقیف و پلمپ شده بود.

کودکان بسیاری با حضور در برنامه های روزانه و هفتگی این مرکز فرهنگی ضمن شنیدن قصه های کهن فلسطین، ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی با ایده مقاومت برابر اشغالگری صهیونیست ها و جنایات این رژیم در نوار غزه نیز آشنا می شوند.

 

«محمد ابواسنینه»؛ از اهالی شهر قدیمی الخلیل می گوید: کتابخانه فرهنگی عبیر پذیرای بسیاری از جهانگردان، فلسطینیان ساکن اراضی 1948 و مسلمانان در زمان بازدید از حرم مقدس ابراهیمی در شهر الخلیل است که در دهه های اخیر با خطر جدی یهودی سازی از سوی صهیونیست ها دست و پنجه نرم می‌کند.

کرانه باختری , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

انتهای پیام/