تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3757182
شناسه : 3757182
تاریخ :
نگرانی سناتورها از فروش مهمات با دستگاه‌های هوش مصنوعی در فروشگاه‌های آمریکا؛ احتمال دور زدن قوانین فدرال اقتصاد ایران: برخی از سناتورهای آمریکا، خواستار بررسی دستگاه‌های خودکار فروش مهمات مجهز به هوش مصنوعی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارشی از ورج، برخی از سناتورهای آمریکایی، نگران افزایش تعداد دستگاه‌های فروش خودکار مهمات در ایالات متحده هستند. این دستگاه‌ها به‌واسطه‌ی هوش مصنوعی به فناوری تشخیص چهره مجهز بوده و در برخی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های عمومی مختلف، نصب شده‌اند. سناتورها از اداره‌ی الکل، تنباکو، سلاح‌های گرم و مواد منفجره آمریکا (ATF) خواسته‌اند تا این دستگاه‌ها را به‌دقت بررسی کند.

این دستگاه‌های فروش خودکار مهمات، با استفاده از فناوری تشخیص چهره، به کاربران اجازه می‌دهند تا مهمات خریداری کنند. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که تنها افراد مجاز بتوانند از دستگاه‌‌ها استفاده کنند. بااین‌حال، سناتورها نگرانی‌هایی درباره‌ی دسترسی آسان‌تر افراد غیرمجاز به مهمات و همچنین خطرات بالقوه‌ی ذخیره‌سازی مقادیر زیادی مهمات قابل اشتعال، در مکان‌های عمومی دارند.

سناتورهای آمریکایی معتقدند که این دستگاه‌ها می‌توانند به‌راحتی توسط افرادی که نباید به مهمات دسترسی داشته باشند، مورد استفاده قرار گیرند و این موضوع می‌تواند به افزایش جرایم مرتبط با سلاح‌های گرم منجر شود. آن‌ها در ادامه بیان کردند: « فقط در ایالات متحده آمریکا، سالانه جان بیش از ۴۴ هزار نفر به‌خاطر استفاده‌ی قانونی از سلاح‌های گرم، گرفته می‌شود. این دستگاه‌های فروش خودکار، می‌تواند به رشد این آمار کمک کند.»

از سوی دیگر، شرکت American Rounds، تولیدکننده‌ی دستگاه‌های فروش خودکار مهمات، ادعا می‌کند که این دستگاه‌ها، به‌واسطه‌ی فناوری هوش مصنوعی داخلی، قابلیت اسکن کارت و  تشخیص چهره را دارند، بنابراین می‌توانند سن و هویت خریدار را تشخیص دهند. آن‌ها همچنین معتقدند که این دستگاه‌ها می‌توانند به افزایش امنیت عمومی کمک کنند، زیرا فرآیند خرید مهمات را کنترل‌شده‌تر و ایمن‌تر می‌کنند.

مقالات مرتبط
  • این اسلحه هوشمند با تشخیص چهره و اثر انگشت کار می‌کند
  • تماشا کنید: وقتی فرمول‌های ریاضی، سلاح جنگی می‌شوند!

بااین‌حال، نگرانی‌های مطرح شده توسط سناتورها، نشان می‌دهد که هنوز سؤالات و ابهامات زیادی درباره‌ی ایمنی و کارایی این دستگاه‌ها وجود دارد. بررسی دقیق‌تر و تنظیم مقررات مناسب، می‌تواند به کاهش این نگرانی‌ها کمک کند و به سناتورها و شهروندان اطمینان دهد که این فناوری به‌درستی و به‌صورت ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.