تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3757178
شناسه : 3757178
تاریخ :
جنایت قرن در غزه با حمایت آمریکا ادامه دارد اقتصاد ایران: «عبدالملک بدرالدین الحوثی» با بیان اینکه دشمن صهیونیستی ۳۲۱ روز است که جنایت قرن و نسل‌کشی مردم فلسطین را با مشارکت آمریکا و حمایت غرب ادامه می‌دهد، امت اسلامی را به مسئولیت‌پذیری فراخواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه به‌ویژه تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه سخنرانی کرد.

جنایت قرن و نسل‌کشی مردم فلسطین با مشارکت آمریکا و حمایت غرب ادامه دارد

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: دشمن صهیونیستی ۳۲۱ روز است که جنایت قرن و نسل‌کشی مردم فلسطین را با مشارکت آمریکا و حمایت غرب ادامه می دهد. درد و رنج و مظلومیت مردم فلسطین دهه‌ها است که ادامه دارد و اکنون بار دیگر تجدید و تشدید شده است.

وی افزود: سطح مسئولیت و وظیفه شرعی و اخلاقی بر دوش مسلمانان باید به اندازه ظلم و ستم طولانی مدت بر ملت فلسطین بوده و غفلت از آن موضوعی خطیر است. وظیفه علمای دین و روشنفکران در زمینه آگاه کردن امت درباره خطر کوتاهی در حمایت از مردم فلسطین بزرگ است. عدم حمایت از مردم فلسطین خطری برای ملت‌های عرب و اسلامی و فرصتی برای دشمنان است.

تمجید از موضع رئیس‌جمهور کلمبیا در حمایت از فلسطین

الحوثی تصریح کرد: رئیس جمهور کلمبیا از صادرات زغال سنگ کشورش به دشمن صهیونیستی جلوگیری کرد تا در فاجعه مردم فلسطین نقش نداشته باشد، این در حالی است که برخی حکومت‌های  میوه‌ها و مواد غذایی را برای دشمن صادر می کنند. در برخی از این حکومت‌ها، مجازات حبس، جریمه نقدی، شکنجه و گاه تبعید برای کسانی که با مردم فلسطین و مجاهدین آنها همدردی می کنند، صادر می شود.

دبیرکل انصار الله ادامه داد: نتانیاهو نه تنها به دلیل جنایاتش مورد استقبال و تشویق گرم کنگره آمریکا قرار گرفت، بلکه با حمایت نظامی و سیاسی بیشتر از این کشور بازگشت تا جنایات خود را افزایش دهد. این در حالی است که عملیات استشهادی در تل آویو و یافای اشغالی و بازگشت این عملیات‌ها به عمق رژیم صهیونیستی، گامی موفقیت آمیز است و اهمیت زیادی دارد.

جبهه پشتیبانی حزب الله از مقاومت فلسطین ادامه دارد

الحوثی تصریح کرد: جبهه پشتیبانی حزب الله از مقاومت فلسطین ادامه دارد و ملتهب است و دشمن صهیونیستی به خسارات جانی و تاثیر زیاد آن اعتراف کرده است. اکثر شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به سرزمین‌های اشغالی متوقف کرده‌اند و وضعیت اقتصادی دشمن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

پاسخ به ترور این فرماندهان شهید، دردناک و مؤثر خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: دشمن با ترس زیاد منتظر عملیات پاسخی است که حتما از طرف حزب الله برای انتقام ترور فرمانده جهادی شهید «فواد شکر» انجام خواهد شد. صهیونیست‌ها همچنین منتظر پاسخ ایران به ترور رهبر و مجاهد بزرگ اسلام شهید اسماعیل هنیه هستند. پاسخ به ترور این فرماندهان شهید، دردناک و مؤثر خواهد بود و برنامه ریزی برای آن، یکی از دلایل تأخیر است.

عملیات ضدصهیونیستی علیه ۱۸۲ کشتی از ابتدای جنگ غزه

دبیرکل انصار الله اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن این هفته ۲۱ عملیات را با استفاده از موشک های بالستیک و بالدار، پهپاد و قایق های نیروی دریایی علیه رژیم صهیونیستی و منافع آن انجام دادند. تعداد کشتی هایی که به دلیل همراهی با دشمن صهیونیستی و نقض تحریم هدف قرار گرفتند، به ۱۸۲ کشتی رسید. همچنین حملات خصمانه آمریکا به مردم ما در این هفته به ۵ حمله به استان الحدیده رسید. آمریکا در تجاوز به نوار غزه شریک است و در تجاوز به هر کشور عربی و اسلامی شریک خواهد بود.

الحوثی افزود: شایسته نیست در حالی که تعامل مثبت با مسئله فلسطین در کشورهای غیراسلامی ادامه دارد، کشورهای اسلامی و عربی از قیام مردمی در همبستگی با مردم فلسطین خالی باشند. انگیزه خروج مردمی در حمایت از فلسطین در کشورهای خارجی یک انگیزه بشردوستانه است، در حالی که مردم ما به واسطه گرایش اسلامی، ارزش های مشترک و امنیت ملی با مردم فلسطین مرتبط هستند. قیام مردمی مغرب برخلاف موضع رسمی حکومت این کشور که مزدورانه، خائنانه و همدستی با دشمن صهیونیستی است، ادامه دارد. رباط سطح همکاری اقتصادی خود را با دشمن صهیونیستی افزایش داده و این جای تاسف است.

۶۵۲ هزار و ۱۷۵ راهپیمایی در یمن برای اعلام حمایت از فلسطین و غزه

وی تأکید کرد: مردم یمن با علاقه مندی، تعامل، آگاهی و حساسیت بیشتری نسبت به مسئولیت انسانی، دینی و اخلاقی خود به حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهند داد. همبستگی و تعامل بزرگ یمن با فلسطین، با برگزاری راهپیمایی میلیونی در هر هفته و برگزاری فعالیت هایی که تعداد آنها به صدها هزار می رسد، مشهود است. در کشور ما راهپیمایی‌ها، تظاهرات و فعالیت‌ها از ابتدای تجاوز به غزه تا امروز به ۶۵۲ هزار و ۱۷۵ مورد رسیده است. تعداد رژه و مانورهای نظامی نیز به ۲۲۹۲ مورد رسیده است. در یمن تا کنون بیش از ۴۳۲ هزار نفر در تمرینات و آموزش‌های نظامی برای یاری فلسطین شرکت کرده‌اند و امیدواریم انشالله حضور بیشتری داشته باشیم.

دبیرکل جنبش انصارالله در پایان سخنانش گفت: راهپیمایی هفتگی در پایتخت، فرمانداری ها و روستاها و در شرایط مختلف و با وجود گرمای تابستان ادامه دارد. از مردم عزیز یمن می‌خواهم که فردا نیز در صنعا و سایر شهرها در راهپیمایی حمایت از فلسطین و غزه حضور پرشور داشته باشند. دعوت ما به جهاد در راه خدا و حمایت از مظلومان و موضع گیری در برابر دشمنان خدا و دشمنان بشریت یعنی صهیونیست‌ها است. مردم عزیز یمن موضع شرافتمندانه‌ای اتخاذ کرده و رو سفید هستند و نسل های بعدی که بیایند، به این موضع افتخار کرده و ذلت و حقارت را به ارث نخواهند برد.