تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757147
شناسه : 3757147
تاریخ :
توزیع ۱۹ هزار وعده غذایی در موکب امامزادگان مرکزی در کاظمین اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار وعده غذایی تاکنون در موکب سیدالشهدا(ع) امامزادگان این استان در جامع براثای کاظمین میان زائران حسینی توزیع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام عبدالله واحدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خدمات موکب سیدالشهدا اراک در کشور عراق در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: از زمان استقرار این موکب در مسجد براثای شهر کاظمین عراق تا پایان ششمین روز فعالیت این موکب تاکنون ۸ هزار لیوان چای، پنج هزار لیوان شربت آبلیمو، پنج هزار لیوان آب، ۴۵۰۰ وعده صبحانه ،۶ هزار وعده ناهار و ۸ هزار وعده شام توزیع شده است.

توزیع ۱۹ هزار وعده غذایی در موکب امامزادگان مرکزی در کاظمین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: همچنین در این ایام پذیرش اسکان ۴۵۰۰ نفر، ویزیت و امداد رسانی ۵۰۰ نفر، اقامه نماز جماعت ۱۸ وعده، قرائت زیارت عاشورا و زیارت وارث ۸ نوبت، سخنرانی و توسل و روضه خوانی ۵ نوبت، بیان احکام به ۲ زبان عربی و فارسی ۵ نوبت، نشست‌های بصیرتی در بین زوار ۱۵ نوبت، و توزیع اقلام فرهنگی شامل ۶۰۰ چفیه ؟۲۰۰ پیکسل، ۲۰۰ صلوات شمار، نصب بنر با موضوعات اربعین و اطلاع رسانی خدمات موکب ۲۰ مورد، توزیع بیش از ۶۰۰۰ میان وعده (فتیر) انجام شده است.

حجت الاسلام واحدی ادامه داد: بیشتر موکب‌ها در ۲ محور فعالیت دارند اما موکب سید الشهدا استان مرکزی در کشور عراق در ۴ محور، اطعام، بهداشت و درمان، اسکان و امور فرهنگی ارائه خدمت می‌کند و فعالیت این موکب تا پنجم شهریورماه یک روز بعد از اربعین تداوم دارد.

توزیع ۱۹ هزار وعده غذایی در موکب امامزادگان مرکزی در کاظمین

وی ادامه داد: برای دهمین سال موکب حضرت سید الشهدا متعلق به امام زادگان استان مرکزی ۲۲ مرداد ماه با ۴۰ خادم به این کشور اعزام و خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) را از ۲۵ مرداد آغاز کرده است.