تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3757132
شناسه : 3757132
تاریخ :
زمان و کیفیت عملیات انتقامی ایران، کی و چگونه خواهد بود؟ اقتصاد ایران: افزایش گام به گام تنش از سوی رژیم صهیونیستی، از دمشق تا تهران، نه با هدف انفجار و جنگ گسترده بلکه به علت نارسایی و نقص در دستگاه محاسباتی دشمن رقم خورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نائینی تا حدودی به این سوال پاسخ داد.

دو نکته در مورد زمان و نوع پاسخ توسط سردار نائینی اعلام شد که نیاز بررسی دارد:

یک: سناریوی پاسخ ایران اولاً تکراری نبوده و ممکن است با عملیات وعده صادق تفاوت‌های زیادی داشته باشد.

ثانیاً پاسخ ایران برای دشمن غیرقابل پیش بینی بوده و با هدف اثرگذاری حداکثری انجام خواهد شد. از همین رو احتمالاً باید منتظر ورود جبهه‌های جدید، محورهای جدید و سلاح‌های جدید بود.

دو: ایران در پاسخ خود عجله‌ای ندارد، چرا که اولویت در عملیات انتقامی ایران اثرگذاری حداکثری است نه سرعت در پاسخ گویی.

سه: اعلام حتمی بودن انتقام از سوی ایران از یک طرف و افزایش عملیات‌های سنگین حزب الله در عمق اراضی اشغالی از طرف دیگر، فضای وحشت را در سزمین‌های اشغالی حاکم کرده که همین امر بخشی از پازل عملیات روانی مقاومت علیه اسرائیل است.

چهار: برخلاف تصورات رایج مبنی بر اینکه طولانی شدن زمان پاسخ ایران، جبهه پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را کامل‌تر می‌کند و به ارتش صهیونیستی فرصت ارتقا آمادگی می‌دهد، اما این ایران است که بانک اهداف خود را کامل، سناریوهای مختلف برای ادامه دار شدن درگیری

را طراحی و هماهنگی‌ها بین اضلاع و جبهه‌های مقاومت را ارتقا می بخشد.

پنج: پاسخ انتقامی ایران ممکن است در چند ساعت آینده رخ دهد، ممکن هم است تا هفته‌ها بعد از راهپیمایی اربعین هم عملیاتی نشود. زیرا اولاً متغیرهای زیادی در تعیین زمان و نوع

عملیات انتقامی ایران دخیل است و ثانیاً زمان طلایی حمله متناسب با اهداف عملیات، باید فرا برسد.

شش: یکی از اهداف عملیات انتقامی ایران، به گفته سخنگوی سپاه پاسداران، تغییر در محاسبه دشمن است. افزایش گام به گام تنش از سوی رژیم صهیونیستی، از دمشق تا تهران، نه با هدف انفجار و جنگ گسترده بلکه به علت نارسایی و نقص در دستگاه محاسباتی دشمن رقم خورده است. رژیم صهیونیستی تصور می‌کند می‌تواند بدون هزینه تا هرکجا که خواست پیش روی کند. اما این ذهنیت سران رژیم باید توسط فرماندهان نظامی شکسته شود.

مانور رسانه‌های خارجی بر روی انتقام ایران، تخمین زدن‌ها و پیش بینی‌های صاحب نظران و تحلیلگران از زمان و کیفیت حمله انتقامی ایران، به تنهایی گواه موارد پیش گفته است.