تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3757128
شناسه : 3757128
تاریخ :
مدیر ارشد OpenAI: لایحه کالیفرنیا برای امنیت هوش مصنوعی، روند پیشرفت را کند می‌کند اقتصاد ایران: یک مدیر اجرایی OpenAI گفته است که لایحه‌ی ایمنی هوش مصنوعی کالیفرنیا، روند پیشرفت در این زمینه را کند می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش بلومبرگ، شرکت OpenAI با لایحه‌ای در کالیفرنیا که مقررات ایمنی جدیدی را برای شرکت‌های هوش مصنوعی تعیین می‌کند، مخالفت کرده است. این شرکت، به جمع رهبران فناوری و سیاستمدارانی پیوسته است که اخیراً با لایحه‌ی SB 1047 مخالفت کرده‌اند.

لایحه‌ی ایمنی هوش مصنوعی کالیفرنیا، موسوم‌به SB-1047، از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌خواهد تا پیش از عرضه‌ی محصولات خود به بازار، آزمایش‌های جامعی را انجام دهند تا از عدم وجود خطرات احتمالی، اطمینان حاصل کنند. این اقدامات شامل ارزیابی‌های دقیق و پیاده‌سازی پروتکل‌های ایمنی است که می‌تواند از بروز مشکلات جدی، جلوگیری کند.

شرکت OpenAI، مستقر در سانفرانسیسکو، معتقد است که لایحه SB-1047 به نوآوری در صنعت هوش مصنوعی آسیب جدی می‌رساند و استدلال می‌کند که مقررات در این زمینه، باید از سوی دولت فدرال اعمال شود و ربطی ایالت‌ها ندارد. 

درمقابل، اسکات وینر، سناتور ایالتی کالیفرنیا که برای اولین بار قانون SB 1047 را معرفی کرد، معتقد است که تمامی ایالت‌ها، حق‌ دارند از کسب‌و‌کارهای مرتبط با هوش مصنوعی منطقه‌ی خود بخواهند تا قبل از انتشار خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی‌، اطمینان حاصل کنند که فناوری‌شان در آینده منجر به یک بحران آخرزمانی نمی‌شود.

مقالات مرتبط
  • کلاه‌برداری با هوش مصنوعی؛ مایکروسافت خواستار برخورد قانونی شد
  • سنای آمریکا نقشه راه ۳۲ میلیارد دلاری برای تنظیم قوانین هوش مصنوعی معرفی کرد

جیسون کوان، مدیر ارشد استراتژی در OpenAI، درباره‌ی این لایحه گفت: «انقلاب هوش مصنوعی تازه آغاز شده است و وضعیت منحصربه‌فرد کالیفرنیا به‌عنوان رهبر جهانی هوش مصنوعی، به رشد اقتصادی این ایالت کمک می‌کند. لایحه‌ی SB 1047 این رشد را تهدید و سرعت نوآوری را کند می‌کند و مهندسان و کارآفرینان کالیفرنیا را به ترک این ایالت جهت پیدا کردن فرصت‌های بیشتر در جاهای دیگر سوق می‌دهد.»

در نهایت، لایحه SB-1047 به‌عنوان یک موضوع مهم در حوزه‌ی فناوری و ایمنی عمومی مطرح است. واکنش‌های گسترده به این لایحه، اهمیت بالای ایمنی در توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته را نشان می‌دهد. اما همچنان نیاز به بحث‌وبررسی‌های بیشتر برای یافتن تعادل مناسب بین ایمنی و نوآوری وجود دارد. این لایحه می‌تواند به عنوان یک نقطه‌ی عطف در تنظیم و نظارت‌بر هوش مصنوعی در سطح جهان، شناخته شود.