تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757114
شناسه : 3757114
تاریخ :
چرا این روزها باید بیشتر از همیشه «نه» بگوییم؟ اقتصاد ایران: با وجود کار، خانواده، دوستان و تمامی مشغله هایی که در زندگی داریم، ممکن است احساس کنیم که از هر سو تحت فشار هستیم و به سختی زمانی برای خودمان پیدا ‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزیاتو: با وجود کار، خانواده، دوستان و تمامی مشغله هایی که در زندگی داریم، ممکن است احساس کنیم که از هر سو تحت فشار هستیم و به سختی زمانی برای خودمان پیدا ‌کنیم.

گاهی گفتن «نه» مهم است و همچنین باید بدانیم که چگونه این کلمه را بدون آسیب زدن به احساسات دیگران بیان کنیم.

هیچ روش واحدی برای گفتن «نه» وجود ندارد

هیچ فرمول واحدی برای نه گفتن وجود ندارد. این مسئله باید با توجه به موقعیت بررسی شود. هنگام گفتن نه به رئیس خود، ممکن است نیاز باشد که دلیل خود را توضیح دهید. اما هنگام گفتن نه به یک فرد آشنا، شاید نیازی به این کار نداشته باشید.

جامعه

باید بدانیم که مشکل در نه گفتن کاملاً تقصیر ما نیست و این گونه تربیت شده ایم. در بسیاری از فرهنگ‌های مدرن، ما به کسی که می‌تواند «همه کارها را انجام دهد»، احترام می‌گذاریم و او را تحسین می‌کنیم.

گاهی اوقات، به زمانی برای خودمان نیاز داریم

اگر به هر چیزی «بله» بگویید، بدون اینکه زمان کافی برای خود در نظر بگیرید، ممکن است که سلامت روانی‌ شما آسیب ببیند.

نه گفتن بی‌ادبی نیست

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سختی می‌توانید نه بگویید یا نمی‌دانید که آیا گفتن نه بی‌ادبی حساب می شود یا نه، باید بدانید که روش‌های ساده‌ای هست که می‌توانید بدون نگرانی از بی‌ادب بودن، از آن ها استفاده کنید.

همیشه مجبور نیستید که بله بگویید

شما کاملاً حق دارید که پیشنهاد بدهید زمان دیگری کار درخواست‌شده را انجام بدهید. قبل از پاسخ مثبت یا منفی، به خودتان زمان دهید.

به ندای درونتان گوش دهید

اگر چیزی درست به نظر نمی‌رسد و نمی‌خواهید بله بگویید، اجباری در کار نیست. شهود و احساسات شما در این موارد بسیار مهم است.

می‌توانید مرزهایتان را بدون بی‌ادبی تعیین کنید

شما می‌توانید مرزهای خود را تعیین کرده و در عین حال به بقیه هم توجه کنید. مثلا به درخواست کسی جواب منفی داده و به او کمک در زمان دیگری را پیشنهاد ‌دهید.

ممکن است مجبور شوید که از برخی افراد و چیزها بگذرید

شما هرگز نمی توانید همه را راضی نگه دارید. اگر افرادی در کنارتان هستند که می‌خواهند چون نمی‌توانید به اندازه‌ای که آنها می‌خواهند یا نیاز دارند در کنارشان باشید، رابطه خود را با شما قطع کنند، اجازه دهید که بروند.

در برخی از شرایط مجبور به نه گفتن هستید

گاهی مسائل مهم‌تری در زندگی پیش می‌آیند. زمانی که مشغله هایتان زیادتر شود، دیگر این امکان را ندارید که با همه چیز موافقت کنید.

این یک تمرین ذهن‌آگاهی است

توانایی تعیین مرزها می‌تواند به عنوان یک تمرین ذهن‌آگاهی محسوب شود. وقتی به همه چیز بله می‌گویید، ممکن است مانع از آن شوید که به طور کامل در لحظه زندگی کنید.

نه گفتن به موفقیت ما کمک می‌کند

افرادی که می‌دانند چگونه نه بگویند، در زندگی موفق‌تر هستند. برای موفقیت در هر چیزی (شغل، روابط و غیره)، باید فداکاری‌هایی را انجام دهیم. در نتیجه، باید بتوانیم نه بگوییم.

نه گفتن به شیوه‌ای مودبانه

راه‌های زیادی برای نه گفتن به شیوه‌ای مودبانه وجود دارد، مانند: «باعث افتخارم است، اما نمی‌توانم»، «متأسفانه، الان زمان مناسبی نیست»، «متأسفم، کار دیگری دارم» و غیره. به یاد داشته باشید که ملزم به ارائه توضیح دقیق نیستید.