تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3757084
شناسه : 3757084
تاریخ :
تلویزیون، انگیزه مستندسازان جوان و شهرستانی را بالا ببرد اقتصاد ایران: معتقدم ایجاد برابری و فرصت یکسان برای مستندسازانِ سراسر کشور باعث رشد مستندسازان شهرستانی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بهمن ابراهیمی یکی از مستندسازان  کشور است که عمده آثار او ارتباطی با زادگاهش در لرستان دارد. مستندهای «اَپوش»، «پازن‌های خانگرمز»، «رازهای سرسورن»، «قصه آق گل» و ... از جمله آثار اوست که تاکنون در جشنواره‌های مختلفی حضور پیدا کرده است.

ابراهیمی یکی از مستندسازان باسابقه در جشنواره تلویزیونی مستند نیز هست؛ او 6 دوره در جشنواره تلویزیونی شرکت کرده و برای ساخت 4 مستند برنده جایزه شده است. او امسال نیز با 3 فیلم مستند «آن رزمنده همدانی»، «اسفی کوه» و «هگمتانه» متقاضی حضور در هشتمین دوره این رویداد شده که درصورت انتخاب هفتمین حضورش در این جشنواره را تجربه خواهد کرد.

وی درباره مستندهای جدیدش که متقاضی حضور در جشنواره تلویزیونی مستند شده است، توضیح داد و گفت: «آن رزمنده همدانی» یکی از این مستندها است؛ این مستند بلند، پرتره‌ای از زندگانی و شهادت یکی از نوابغ اطلاعات عملیات در دفاع مقدس، شهید علی چیت‌سازیان است. در این مستند سعی کردیم مرور دقیق‌تری به زندگی این شهید و خدمات او در جبهه داشته باشیم.

ابراهیمی اضافه کرد: فیلم مستند «اسفی کوه» اثری بوم‌نگار و درباره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی سفیدکوه لرستان است که تولید آن به تازگی تمام شده است؛ این اثر به همراه مستند «هگمتانه» که ساخت مشترک من با آقایان ایرج سعدی و بهمن رحیمی است، متقاضی حضور در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند شده‌اند. مستند هگمتانه نگاهی متفاوت به پیشینه تاریخی شهر هگمتانه و شکل‌گیری آن از دوران «کاسیا» تا دوران اسلامی دارد.  

مستند , برنامه های تلویزیونی , صدا و سیما ,

این مستندساز درباره تجربه نمایش آثارش از تلویزیون گفت: جمله مشهوری است که می‌گویند: «خانه مستند، تلویزیون است.» به نظرم اگر بخواهیم مصداق دقیقی برای این جمله پیدا کنیم، یکی از مصادیق، جشنواره تلویزیونی مستند است. این رویداد هر سال جمع مهمی از مستندسازان کشور را گردهم می‌آورد و با نمایش آثارشان از قاب تلویزیون، کمک زیادی به دیده‌شدن بیشتر آثارشان می‌کند. به نظرم یکی از نکات مهم این جشنواره، حضور مستندسازان جوان و تازه‌کار در 7 دوره گذشته است که باعث دیده شدن آنها و فیلم‌شان شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انگیزه‌دهی به مستندسازان جوان و شهرستانی گفت: مستندسازانی که به تازگی در این حوزه کار می‌کنند، نیاز به امید و انگیزه دارند و به نظرم هیچ انگیزه‌ای بالاتر از نمایش آثارشان از قاب پرمخاطب تلویزیون نیست. بنابراین این جشنواره هم در حوزه مخاطب فراگیری دارد و هم به جذب و پرورش استعدادهای جوان این عرصه کمک کرده است.

ابراهیمی درباره حضور مستندسازان شهرستانی در این رویداد گفت: به نظرم جشنواره تلویزیونی مستند تلاش زیادی کرده تا فرصتی برابر برای مستندسازان پایتخت‌نشین با آنهایی که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هستند و فیلمسازی می‌کنند، ایجاد کند. به همین دلیل بسیاری از مستندسازان شهرستانی از طریق همین جشنواره دیده شدند و کارشان به چشم آمد. خود من مستندساز شهرستانی‌ام که در این جشنواره حضور پیدا کردم. معتقدم ایجاد برابری و فرصت یکسان برای مستندسازانِ سراسر کشور باعث رشد مستندسازان شهرستانی می‌شود.

انتهای پیام/