تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3757057
شناسه : 3757057
تاریخ :
جبهه مقاومت در حال آزمایش توسط خداوند است اقتصاد ایران: «غزه؛ نماد عظمت و شکوه مقاومت» عنوان نشست صبح امروز مرکز استرات‍ژیک حشدالشعبی بود که در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «غزه؛ نماد عظمت و شکوه مقاومت» عنوان نشست صبح امروز مرکز استرات‍ژیک حشدالشعبی بود که در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا برگزار شد. 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به توجه امام حسین(ع) به مسأله انسان گفت: امام(ع) در کربلا فرزندان خود را از نبرد منع نکرد اما غلامش را منع کرد و همان کاری که برای فرزند کردند را برای آن غلام هم انجام داد که تکریم انسان بود.

وی همچنین درباره مقاومت مردم غزه گفت: در رابطه با غزه آنچه که اتفاق افتاد برخی می‌گویند مشابه غزوه بدر است. فاصله مردم غزه و آمریکا و اروپای پشتیبان اشغالگر زیاد بود اما خدا در این روزگار تصمیم گرفته است گروه بر آنها غالب شوند تا در نهایت پیروز شوند.

نواب همچنین گفت: در قلب افراد اشغالگر قدس یک رعب و وحشت هست که از دیگران می‌خواهند که ایران و محور مقاومت ظلم و جنایت‌هایشان را تلافی نکنند. گاهی اوقات گنبد آهنین که فعالیت می‌کند تا از اصابت موشک جلوگیری کند اما برعکس می‌شود و روی سر خودشان فرود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود نیز با اشاره به امتحان الهی تاکید کرد: قطعا خدای بزرگ همه جبهه مقاومت را آزمایش می‌کند. ان‌شالله به زودی نصر خدا شامل حال جبهه مقاومت می‌شود و نابودی نصیب جبهه کفر خواهد شد. خداوند در آیات متعدد از امدادهای غیبی صحبت می‌کند. سال گذشته کسی باورش نمی‌شد در مقابل ارتش اشغالگر این چنین مقاومت کنند. و ان‌شاالله نصر خدا مشروط به فعالیت جبهه مقاومت است.

افتخار به حمایت از فلسطین 

در ادامه این مراسم یکی از معاونان مقاومت عراق به ایراد سخنرانی پرداخت. او با روایت داستانی از سفر ناپلئون بناپارت به روسیه، تاکید کرد: امروز هم جنگ اراده‌ها در غزه آغاز شده است و این اراده‌‌ای که در غزه در حال نبرد است، در مسیری است که با اراده حضرت امام خمینی(ره) آغاز شده است و با ادامه این راه توسط آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی؛ مقاومت از انصار الله یمن تا حزب‌الله لبنان استقرار یافته و گسترش خواهد یافت.

علی احمد العزی از مسئولین انصار الله یمن نیز یکی دیگر از سخنرانان نشست صبح امروز بود. او در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: خدا را شاکریم که ما را از یاران امام حسین(ع) قرار داد. و برای ما بسیار افتخارآمیز است که در ایام اربعین حسینی جزو حامیان مردم مظلوم فلسطین هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات طوفان الاقصی نیز اشاره کرد و گفت: ما نگاهمان به همه مسایل از دریچه آیات قرآنی است. اگر مسئله طوفان الاقصی را به قرآن عرضه کنیم، همان توصیفاتی که از یهود و نصاری شده است را امروز شاهدیم.

احمدالعزی همچنین با اشاره به برخی ملت‌های عرب که از در دوستی با رژیم صهیونیستی وارد میدان شده‌اند، تاکید کرد: طبق نص قرآن کسانی که دست دوستی به یهود و نصاری می‌دهند جزو آنان هستند، آنها دارای دل بیماری هستند که از حمایت مظلومان فلسطین پرهیز می‌کنند مثل امارات و بحرین و سعودی.

وی در ادامه افزود: امروز مردم غزه صهیونیست‌ها را در جهان رسوا  کرده‌اند و همچنین همزمان سازش‌کاران را رسوا کردند که باعث خیانت به مظلومان و اسلام هستند. احمدالعزی به مساله حمایت شیعیان از مردم مظلوم فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: امروز شیعیان علی و حسین هستند که از مظلومان فلسطین حمایت می‌کنند و ان‌شاالله همین‌ها آزادکنندگان فلسطین خواهند بود.

قیام غربی علیه رژیم صهیونیستی

سید مجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود.

وی در سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی وارد ماه یازدهم شده و افقی برای پایان آن نیست. این در حالی است که بسیاری با تجربیات جنگ‌های قبلی می‌گفتند تا یک ماه تمام می‌شود. البته کسانی که دشمن را می‌شناختند و حتی خود دشمن می‌گفتند طولانی نمی‌شود. طوفان الاقصی زمانی آغاز شد که دنیای جدیدی در حال شکل‌گیری است و پیش بینی رهبری هم همین بود.

انتهای پیام/