تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757056
شناسه : 3757056
تاریخ :
۳ راه برای تقویت قدرت مغز و حافظه اقتصاد ایران: نکته کلیدی که به شما کمک می‌کند در طول روز بهترین عملکرد را داشته باشید، به نحوه بیدارشدن شما بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، در یک اتاق تاریک بخوابید و با نور کم‌کم از خواب بیدار شوید. این نور از طریق پلک‌های بسته نفوذ می‌کند و مغز ما را آماده می‌کند تا بدن ما واکنش کورتیزول بیداری را افزایش دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که به شدت تلاش کنید نام یک موقعیت، خاطره و مکانی را به یاد آورید و حس کنید نمی‌توانید این کار را انجام دهید؟ اغلب به ما گفته می‌شود که حافظه با افزایش سن همراه با سایر عملکردهای شناختی کاهش مییابد اما راه‌هایی برای افزایش مجدد قدرت مغز وجود دارد. در اینجا چند نکته و تکنیک هوشمندانه برای تقویت قدرت مغز شما آورده شده است.

۱_ ورزش مغز شما را بزرگ‌تر می‌کند

مغز ما در حین ورزش رشد می‌کند. ورزش سیناپس‌ها را افزایش می‌دهد، ارتباطات بیشتری در مغز ایجاد می‌کند و به شکل‌گیری سلول‌های اضافی کمک می‌کند. سلامت قلب و عروق بهتر به این معنی است که شما اکسیژن و گلوکز بیشتری را به مغز حمل می‌کنید و سموم بد را از بین می‌برید. نکته مهم این است که سعی کنید ورزش را با کاوش در یک محیط جدید و روش‌های جدید انجام کارها ترکیب کنید. به این ترتیب احتمال بیشتری وجود دارد که آن سلول‌های عصبی جدید را وادار به تشکیل یک مدار مناسب کنید.

۲_ راه‌های جدیدی برای به چالش کشیدن خود بیابید

یک راه کلیدی برای تقویت مغز این است که آن را برای انجام یادگیری چیزی کاملا جدید به چالش بکشید. به عنوان مثال، رفتن به یک کلاس هنر یا یادگیری یک زبان جدید، انعطاف‌پذیری مغز شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید یک بازی آنلاین با دوستان یا خانواده انجام دهید. این کار نه تنها مغز شما را به چالش می‌کشد، بلکه رقابت با دیگران به معنای تعامل اجتماعی بیشتر نیز است.

۳ راه برای تقویت قدرت مغز و حافظه

۳_ درست بیدار شدن

همه ما می‌دانیم که خواب امر بسیار مهمی است اما نکته کلیدی که به شما کمک می‌کند در طول روز بهترین عملکرد را داشته باشید، به نحوه بیدارشدن شما بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، در یک اتاق تاریک بخوابید و با نور کم‌کم از خواب بیدار شوید. این نور از طریق پلک‌های بسته نفوذ می‌کند و مغز ما را آماده می‌کند تا بدن ما واکنش کورتیزول بیداری را افزایش دهد. میزان هورمون کورتیزول در بدن شما هنگام بیدار شدن از خواب تاثیر زیادی بر عملکرد مغز شما در روز آینده دارد. می‌توانید با ویژگی طلوع تدریجی خورشید که به شما کمک می‌کند تا به طور طبیعی از خواب بیدار شوید، زنگ هشدار بیداری خود را به دست بگیرید.