تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3757039
شناسه : 3757039
تاریخ :
باز تعریف نقش سازمان برنامه و بودجه در افزایش منابع ارزی اقتصاد ایران: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان گفت: نقش استان‌ها در پیوند با اقتصاد بین‌المللی بازتعریف می‌شود تا پیوند اقتصاد کشور با همسایگان و کشورهای اطراف افزایش یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حمید پورمحمدی در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان که با حضور رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد و گفت: شورای معاونان و مدیران سازمان متشکل از مدیران ستادی سازمان برنامه و بودجه و مدیران استانی است که از این پس، برای تشریح برنامه‌ها، اولویت‌ها، برنامه‌ها و هماهنگ‌سازی کارها تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با توجه به ضرورت تأمین منابع بودجه امسال به‌صورت کامل و به‌موقع، حرکت جدی، هماهنگ و پیگیرانه از سوی معاونت‌ها و امور تخصصی سازمان در همکاری با دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است.
پورمحمدی سپس با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای عالی راهبری برنامه هفتم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور طی هفته گذشته، گفت: برای ایفای نقش محوری سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین 218 آیین‌نامه، دستورالعمل و سند مورد نیاز در اجرای برنامه هفتم، مشارکت دادن بدنه کارشناسی سازمان در تصمیم‌سازی‌ها، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1404 کل کشور، از دو هفته قبل تشکیل و اعضای آن منصوب شده‌اند، افزود: ستاد تدوین لایحه بودجه سال 1404 باید با دقت و سرعت و تأکید بر رعایت زمان‌بندی‌ها، کارهای لازم درخصوص بودجه 1404 را به‌صورت کامل و به‌موقع انجام دهد.

ضرورت پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور از سرشماری عمومی کشاورزی 1403

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور از سرشماری عمومی کشاورزی 1403 که پاییز امسال از سوی مرکز آمار ایران اجرا می‌شود، افزود: در اختیار داشتن آمار متقن و به‌روز از بخش کشاورزی، نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بازتعریف نقش استان‌ها در پیوند با اقتصاد بین‌المللی، یک ضرورت است، گفت: لازم است هر استان با توجه به ظرفیت‌ها و منابعی که در اختیار دارد، متولی بررسی و الگوسازی و ارائه راهکار برای یکی از مسائل و چالش‌های اقتصادی کشور شود.

پورمحمدی سپس با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید برای افزایش درآمد ملی به فراتر از مرزها بیندیشد و افق‌های کلان‌تری را برای فعالیت اقتصاد ایران در نظر بگیرد، گفت: سازمان در دور جدید فعالیت خود، باید پا را از چارچوب‌های مرزی فراتر بگذارد و تمام فرصت‌های نقش‌آفرینی اقتصاد کشور در سطح منطقه و جهان، به‌ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه را شناسایی کرده و آنها را مورد توجه قرار دهد. ما در این دوران باید بخشی از تمرکز خود را بر افزایش و متنوع‌سازی درآمدهای ارزی قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای ایفای این مأموریت جدید، لازم است که امور تخصصی سازمان، ضمن مجهز شدن به آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز، ظرفیت‌های مورد نیاز خود را افزایش دهند و در این راستا، شورای معاونان سازمان آماده هرگونه همکاری و پشتیبانی است.

این گزارش می‌افزاید: در بخشی از این نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، گزارشی را از اقدامات این سازمان در موضوع ارتقای بهره‌وری در سطح استان با عنوان «یزد بهره‌ور» ارائه داد و تعدادی از حاضران نیز نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/