تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757032
شناسه : 3757032
تاریخ :
۷ موکب اربعین توسط کانون مساجد البرز به زائران خدمت می‌کند اقتصاد ایران: کرج - دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان البرز اعلام کرد: هفت موکب خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان در عراق فعال شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام "کاظم شکری" روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به اهمیت کارفرهنگی و آموزشی در جریان روند برپایی موکب‌های خدمت رسانی اربعین حسینی گفت: از استان البرز ۹۶ موکب خدمت رسانی برای خدمت به زائران اربعین به کربلا، نجف اشرف و مرز مهران اعزام شدند که از این تعداد هفت موکب با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارند.

دبیرکمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان البرز افزود: فعالیت‌های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی با همت فعالان عرصه مسجد شکل، هویت و قالب مهدویت و انتظار را در جریان برپایی موکب‌های اربعین قرار داده است.

وی با اشاره به ظرفیت موکب‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در جریان خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: موکب شهدای گمنام وابسته به مسجدجامع ماهدشت کرج با استقرار در عمود ۶۴۰ مسیر نجف به کربلا خدمت رسانی می‌کند.

شکری ادامه داد: متولیان موکب شهدای گمنام مسجدجامع ماهدشت، روزانه ۲۵ هزار پرس غذا برای زائران تهیه و توزیع می‌کنند که در کنار این خدمت، خدمات فرهنگی و معرفتی به ویژه اقامه نماز جماعت نیز از جمله برنامه‌های آنان است.

وی در ادامه به خدمات موکب ۷۲ تن وابسته به مسجدجامع هیو شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: موکب ۷۲ تن نیز روزانه اسکان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را برعهده دارد و در کنار آن از زائران اربعین با شربت، نوشیدنی، پخت نان و امثال آن پذیرایی می‌کند.

به گفته وی، کانون فرهنگی هنری ولایت عشق وابسته به مسجد حضرت سیدشهداء (ع) کرج نیز از دیگر مساجدی است که همانند سال‌های گذشته در کربلای معلی خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی کانون‌های مساجد تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری معرفت وابسته به مسجد امام صادق (ع) کرج نیز با اعزام گروه سرود آفتاب در موکب مرکزی استان البرز واقع در نجف اشرف در برنامه‌های فرهنگی اربعینی مشارکت کرد.

شکری تصریح کرد: موکب حضرت رقیه خاتون (ع) وابسته به کانون فرهنگی هنری شهدای علی آباد واقع در نظرآباد نیز در کربلای معلی پذیرای زائران حسینی است و کوله‌های آنان را به امانت نگه می‌دارد؛ این موکب با استقرار در بین الحرمین با توجه به سنوات قبل متولی امانت‌های زائران است. وی گفت: اربعین حسینی از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی است که در طول چندساله گذشته به صورت ویژه در امر جریان سازی و رشد باورهای ایمانی و معنوی اثرگذار بوده است، به همین منظور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز با تأسی به اهداف تحقق مسجد تراز اسلامی گام‌های مؤثری را در این خصوص برداشته‌اند.