تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3757028
شناسه : 3757028
تاریخ :
طالبان: برای کار عملی پروژه «تاپی» آمدگی کامل داریم اقتصاد ایران: وزیر خارجه طالبان در دیدار با وزیر خارجه و معاون شورای وزیران ترکمنستان تاکید کرد افغانستان برای اغاز کار عملی پروژه انتقال گاز «تاپی» آمادگی کامل دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در دیدار با «رشید مرادوف» وزیر خارجه و معاون شورای وزیران ترکمنستان گفت که کابل به طور کامل برای آغاز عملی پروژه تاپی آماده است.

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت‌های افغانستان و ترکمنستان از ایستگاه خط آهن «تورغندی»، خط لوله انتقال گاز تاپی و پروژه برق «تاپ» در مرزهای دو کشور دیدن کردند.

امیرخان متقی در دیدار با هیئت ترکمنستان گفت که اقدامات ترکمنستان سبب رونق اقتصادی دو کشور می‌شود.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز اظهار داشت: کشورش کاملا متعهد است که ضمن آغاز کار عملی تاپی در خاک افغانستان، کار ساخت خط آهن و ایستگاه توزیع برق نورالجهاد را به زودی به بهره برداری بسپارد.

توافقنامه پروژه تاپی سال 2016 توسط سران کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند منعقد شد، اما تاکنون روند عملی این پروژه در افغانستان آغاز نشده است.

تاپی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انتقال گاز در منطقه است که قرار است از طریق آن سالانه 33 میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند انتقال یابد.

انتهای پیام/.