تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757008
شناسه : 3757008
تاریخ :
افتتاح بیش از ۱۰۰۰ طرح در استان همزمان با هفته دولت اقتصاد ایران: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۹۳ پروژه در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری صبح امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری یک هزار و ۳۹۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ همت در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: از مجموع این تعداد پروژه ۸۰۰ طرح افتتاح و ۵۹۳ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، ۱۱ درصد کل این پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی است و ۸۹ درصد دیگر مربوط به بخش دولتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال در سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی نسبت به سال گذشته رشد داشتیم، این نشان از مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد.

حیدری عنوان کرد: در کل در شهرداری‌های استان چهارمحال و بختیاری ۵۵ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، از این تعداد ۱۹ پروژه کلنگ زده می‌شود و ۳۶ پروژه به بهره‌برداری قرار می‌رسد، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و کیار بیشترین پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را دارند و به لحاظ رقم پروژه‌ها نیز شهرکرد، بروجن و کوهرنگ بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده‌اند، پروژه‌های شهرداری با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان از محل درآمدهای دولتی و شهرداری‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۰۲ پروژه شامل ۱۷۸ طرح قابل افتتاح و ۲۴ طرح کلنگ‌زنی در دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است، شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ و فلارد بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح را دارند و در شهرستان‌های اردل، بروجن و کوهرنگ بیشترین طرح‌ها کلنگ‌زنی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیشترین دستگاه‌هایی که دارای بالاترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در استان هستند به ترتیب عبارت از مجموعه وزارت کشور با ۲۱۶ طرح، مجموعه وزارت نیرو با ۲۰۰ طرح و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با ۱۲۰ طرح هستند، همچنین بیشترین پروژه‌های کلنگ‌زنی هم مربوط به جهاد کشاورزی با ۲۴۴ طرح، مجموعه وزارت نیرو با ۲۴۳ طرح و مجموعه وزارت کشور با ۴۴ طرح است.

حیدری بیان کرد: شهرستان‌های شهرکرد با ۱۴۰ پروژه، شهرستان بروجن با ۹۶ پروژه و شهرستان کوهرنگ با ۶۹ پروژه بیشترین آمار کلنگ‌زنی را دارند، شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و بن به لحاظ اعتبار بیشترین طرح کلنگ‌زنی را دارند و شهرستان‌های شهرکرد با ۱۲۱ طرح، لردگان با ۱۰۹ طرح و کوهرنگ با ۸۶ طرح بیشترین پروژه قابل افتتاح را دارند.

وی تاکید کرد: در دوره‌های قبل چهارمحال و بختیاری جز پنج استان برتر در تعداد پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی بودیم و امید است امسال نیز بتوانیم رتبه خوبی کسب کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در استان به ترتیب مجموعه وزارت کشور با ۲۱۷ طرح، وزارت نیرو با ۲۰۰ طرح، جهاد کشاورزی با ۱۲۰ طرح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۸۰ طرح، آموزش و پرورش با ۶۹ طرح، فناوری اطلاعات با ۳۹ طرح، راه و شهرسازی با ۳۴ طرح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یک طرح، صنعت، معدن و تجارت با ۱۶ طرح، جمعیت هلال‌احمر با هفت طرح، علوم، تحقیقات و فناوری با پنج طرح، بنیاد شهید با چهار طرح، بهداشت و درمان با سه طرح و ورزش و جوانان با سه طرح بیشترین آمار را دارند.

حیدری افزود: جهاد کشاورزی ۲۴۴ طرح، وزارت نیرو ۲۴۳ طرح، وزارت کشور ۴۴ طرح، مجموعه راه و شهرسازی ۲۰ طرح، آموزش و پرورش ۱۱ طرح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هفت طرح، صنعت، معدن و تجارت هفت طرح، بنیاد شهید انقلاب اسلامی ۶ طرح، فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار طرح، ورزش و جوانان چهار طرح، بهداشت و درمان دو طرح و مجموعه نفت نیز یک طرح در چهارمحال و بختیاری، کلنگ‌زنی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات پیمانکاران در حوزه‌های راه و آب در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: برای اولین بار مجوز استخدام نیرو در آتشنشانی‌ها اخذ شده که به زودی فراخوان ثبت‌نام در سامانه جهاد دانشگاهی بارگزاری می‌شود، این آزمون قرار است در دو مرحله عملی و علمی برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اگر اقدامات سال‌های اخیر در حوزه تأمین آب شرب سالم ازجمله پروژه انتقال آب بن به بروجن، انتقال آب از چشمه کوهرنگ و چشمه دیمه نبود مطمئناً امسال نیز با قطعی آب یا افت فشار آب مواجه بودیم اما خوشبختانه هیچ حادثه در خصوص آب نداشتیم.