تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757001
شناسه : 3757001
تاریخ :
عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند اقتصاد ایران: اینجا تعدادی از عجیب ترین اتومبیل‌های خودروسازان لوکس را معرفی می‌کنیم که با ظاهر و مشخصات نامتعارف خود همیشه در خاطره‌ها باقی خواهند ماند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گجت‌نیوز: تعاریف بسیاری از خودروهای لوکس وجود دارد. برخی خودروهای لوکس را محصولاتی بزرگ با امکاناتی هم‌تراز یک واحد آپارتمان دانسته، برخی آن‌ها را خودروهایی می‌دانند که قابلیت حمل قایق‌های شخصی را داشته باشد و برخی دیگر هم اتومبیل‌های با قدرت یا پیمایش خیره‌کننده را در این دسته قرار می‌دهند. در نتیجه خودروهای لوکس تنوع فوق‌العاده‌ای داشته و در طرح‌ها و نمونه‌های بسیار زیادی روانه بازار شده‌اند. البته در این بین نمی‌توان از برخی تلاش‌های عجیب خودروسازان لوکس نیز غفلت کرد که باعث تولید محصولاتی رادیکال و متفاوت شده که برخی توانسته‌اند جریان‌ساز باشند و برخی با شکست روبرو شدند.

در ادامه قصد داریم در بخش اخبار خودرو گجت نیوز نگاهی داشته باشیم به برخی از عجیب ترین خودروهای لوکس دنیا که شاید باور نکنید توسط برندهای سرشناسی مثل لامبورگینی، مرسدس یا بی ام و ساخته شده باشند.

عجیب ترین محصولات خودروسازان لوکس با طراحی و مشخصات نامتعارف

در لیست زیر محصولاتی از سرشناس‌ترین خودروسازان لوکس بازار مانند میباخ، بی ام و، استون مارتین یا لامبورگینی حضور دارند. این محصولات البته لزوما خودروهای بدی نیستند؛ اما یا طراحی رادیکالی داشته یا قابلیت‌هایی عجیب و غریب را به کاربران ارائه داده‌اند.

لامبورگینی LM۰۰۲

با این که علاقمندان به خودروهای پیکاپ لوکس در بازار امروز گزینه‌های شگفت‌انگیزی در اختیار دارند، اما مطمئنا هیچ‌یک از آن‌ها به اندازه Lamborghini LM002 نامتعارف و عجیب نیست.

این خودرو از همان موتور ۴۴۴ اسب بخاری دوازده سیلندر مدل کونتاش بهره می‌برد و قیمتی ۱۲۰ هزار دلاری داشت که با در نظر گرفتن تورم امروز چیزی نزدیک به ۳۳۰ هزار دلار است. طراحی این خودرو همان‌طور که مشاهده می‌کنید ترکیبی از یک وانت و یک شاسی بلند به شمار می‌رفت و حتی هنوز هم عجیب به نظر می‌رسد.

طراحی عجیب LM002 البته باعث نشده که توانایی‌های فنی و آفرودی آن زیر سوال برود؛ چنانکه حتی علیرغم درخشش شاسی بلند جدید لامبورگینی اوروس در عملکرد آفرود و جاده، بسیاری افراد هنوز LM002 را بهترین خودروی لامبورگینی برای آفرود می‌دانند.

رولز رویس مینی

دو کمپانی رولز رویس و مینی که از قضا هر دو تحت مالکیت BMW قرار دارند، سمبل دو بخش کاملا مختلف از سگمنت‌های خودرویی (لوکس و اقتصادی) در بازار به شمار می‌روند.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

با این وجود همکاری این دو برند در سال 2011 باعث تولید یکی از عجیب ترین خودروهای دهه گذشته شد. این خودرو که «مینی رولز رویس» نام داشت، در حقیقت همان خودروی محبوب مینی کوپر اس بود که به یک موتور 1.6 لیتری با قدرت 184 اسب بخاری مجهز شده بود. با این وجود طراحی کابین این خودرو به‌طور کامل توسط Rolls-Royce انجام شده و ظاهری شبیه به مدل‌های چند میلیون دلاری فانتوم و گوست داشت.

استفاده از مصالح لوکسی مثل چوب یا چرم طبیعی در کابین رولز رویس مینی باعث شده بود این خودرو از بیرون اقتصادی، اما از داخل فوق‌العاده لوکس و خوش‌استیل باشد. رولز رویس مینی البته بازخودروهای متوسطی دریافت کرد و در نهایت با فروشی ۱۰۰۰ دستگاهی به کار خود پایان داد. قیمت هر دستگاه از این خودرو اقتصادی-لوکس حدود ۶۶ هزار دلار بود.

مرسدس بنز R۶۳ آ ام جی

یکی دیگر از عجیب ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند نیز مدل R63 مرسدس بنز است. R63 AMG در حقیقت یک مینی ون شش نفره کاربردی است که رویاهای بزرگی در سر داشته و با بهره‌گیری از یک موتور هشت سیلندر 500 اسب بخاری با حجم 6.2 لیتر قصد پا گذاشتن در کلاس خودروهای لوکس را داشت.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

AMG با تعبیه سیستم تعلیق، تهویه و انتقال قدرت مدل R63 و استفاده از یک موتور رام‌نشدنی در آن موفق شد حداکثر سرعت 275 کیلومتری را برای این مینی ون بی‌ادعای مرسدس بنز رقم زده و شتاب‌گیری صفر تا صد 4.6 ثانیه‌ای را برایش به ارمغان بیاورد.

این عملکرد فنی البته باعث پاک شدن برچسب یکی از عجیب‌ترین خودروی AMG از پیشانی این خودرو نشد و فروش تنها 200 نسخه‌ای این خودرو نیز گواه همین بلاتکلیفی آن است. البته بازار این خودرو نزد کلکسیونرها بسیار داغ است؛ هرچند به‌سختی می‌توان نمونه‌ای از این خودروی لوکس عجیب را در مزایده‌ها پیدا کرد.

استون مارتین سیگنت

محدودیت‌های مربوط به آلایندگی هوا باعث شده که استون مارتین همانند بسیاری خودروسازان دیگری اروپایی دنبال ساخت خودروهای برقی و هیبریدی باشد و حتی وعده عرضه نخستین خودروی برقی خود در سال ۲۰۲۶ را هم بدهد.‌

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

با این وجود در گذشته این خودروساز انگلیسی رویکردی متفاوت برای کاهش آلایندگی هوا داشته که منجر به ساخت خودرویی عجیب و نامتعارف به نام Cygnet شده. این خودرو در حقیقت خودروی جمع و جور و اقتصادی تویوتا IQ بود که طراحی داخلی آن توسط استون مارتین انجام شد. موتور به کار رفته در این خودروی به‌ظاهر لوکس حجم 1.3 لیتری و قدرتی 97 اسب بخاری داشت.

استون مارتین در ابتدا قصد داشت ۴۰۰۰ دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. با این وجود استقبال اندک از آن باعث شد که فروشش به بیش از چند صد دستگاه در دنیا نرسد. البته مدتی پس از توقف تولید مدل سگینت، استون مارتین مدل اختصاصی از این اتومبیل با موتوری ۴۳۰ اسب بخاری را رونمایی کرد. با این وجود هرگز خبری از نسخه دوم آن نشد.

میباخ اکسلرو

دیگر اتومبیل عجیب خودروسازان لوکس نیز میباخ Exelero است که در تنها یک دستگاه و با هدف تبلیغ جدیدترین محصول یکی از تایرسازان بزرگ دنیا تولید شد. این خودروی استثنایی قدرتی 691 اسب بخاری داشته و با بهره‌گیری از موتور V12 به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت رسید.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

کمپانی میباخ که در آن زمان به‌تازگی توسط هلدینگ دایملر-کرایسلر احیا شده بود، مدل Maybach 57 را به‌عنوان نقطه شروع طراحی اکسلرو انتخاب کرد و با بهینه‌سازی‌های فراوان، در نهایت در سال 2005 آن را به‌طور رسمی رونمایی کرد. این خودرو پس از انجام اهداف تبلیغاتی سرانجام به یک کلکسیونر ناشناس فروخته شد؛ هرچند که در سال 2011 رپر آمریکایی، برد من، اعلام کرد که قصد خرید آن با قیمت 8 میلیون دلار را دارد.

 آلفا رومئو SZ

آلفا رومزئو اس زد احتمالا عجیب‌ترین خودرویی‌ست که این کمپانی تا کنون تولید کرده. ظاهر این خودرو که از مدل Zagato الهام گرفته، طوری طراحی شده که با یک نگاه به آن یا عاشقش خواهید شد یا از آن متنفر می‌شوید. با این وجود موتور تعبیه شده در آن چنان که به نظر می‌رسد قدرتمند نیست.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

Alfa Romeo SZ از یک موتور 210 اسب بخاری بهره می‌برد و اکثر بخش‌های موتور و بدنه آن نیز از دیگر محصولات این کمپانی به عاریت گرفته شده‌اند. با این وجود بررسی‌های انجام‌شده روی این خودرو حاکی از رانندگی قابل قبول و عملکرد فنی خوب، اما نه عالی، از سوی آن بودند.

آلفا رومئو SZ در تنها هزار دستگاه تولید شد و اکنون در مزایده‌ها با قیمتی حدود 70 هزار دلار به فروش می‌رسد.

Dartz Black Alligator

شاید نام Dartz برای شما چندان آشنا نباشد؛ اما این خودروساز اهل لتونی مدت زیادی است که در ساخت شاسی بلندها و وانت‌های لوکس با قابلیت‌های استثنایی و عجیب و غریب فعالیت داشته و محصولات جذابی را هم روانه بازار کرده است.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

در این بین یکی از عجیب ترین خودروی این کمپانی مدل بلک الیگیتور است که به‌شدت قابل شخصی‌سازی است و تمامی بخش‌های آن از بدنه گرفته تا روکش صندلی، داشبورد و یا حتی فرمان بنا به نظر مشتریان قابل تغییر هستند. علاقمندان به خودروی Alligator همچنین می‌توانند کابین و صندلی آن را با استفاده از جنس‌های بسیار لوکس و کمیابی مثل پوست گونه‌های کمیاب تمساح یا نوار طلا و جواهر تزیین کنند و حتی در بخش بیرونی نیز از قابلیت‌هایی مثل درب‌های ضد سرقت با امکان وارد کردن شوک به سارق بهره‌مند شوند.

قیمت دقیقی برای خودروی Dartz Black Alligator اعلام نشده. با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت آن بر اساس آپشن‌های انتخاب می‌تواند بسیار متغیر باشد.

BMW Isetta

نماینده بی ام و در لیست عجیب ترین اتومبیل های خودروسازان لوکس نیز مدل Isetta است که البته بر خلاف بسیاری خودروهای دیگر حاضر در این لیست با اقبال گسترده‌ای روبرو شده . به‌نوعی نجات‌بخش BMW از ورشکستگی است. طراحی این خودرو بسیار عجیب و نامتعارف انجام شده و ظاهری شبیه به یک یخچال به این خودرو داده بود.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

در آن زمان البته بی ام و تنها موتور سیکلت تولید می‌کرد و به همین دلیل مدل Isetta نیز از پیشرانه یک موتور بهره می‌برد. با این وجود خودروی سه‌چرخ ایستا پیشرفت بزرگی برایش به شمار می‌رفت و در نهایت توانست به فروشی 160 هزار دستگاهی هم رسیده و سود سرشاری نصیب بی ام و کند.

امروزه این خودروی عجیب طبیعتا یک محصول محبوب برای کلکسیونرها به شمار می‌رود و قیمت آن تقریبا هم‌تراز یک بی ام و نو است.

زیمر گلدن اسپریت

برند زیمر برندی نه‌چندان قدیمی است که در سال 1980 به‌عنوان یک استارتاپ آغاز به کار کرد. هدف این استارتاپ ساخت اتومبیل‌هایی بود که مشخصات و موتوری مدرن را در بدنه‌ای یادآورد ماشین‌های دهه 30 میلادی تعبیه کرده و نخستین خروجی آن نیز Golden Spirit است که یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین طراحی‌ها را در آن زمان ارائه می‌کرد.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

موتور این خودروی جذاب همان مدل قدرتمند و آشنای فورد موستانگ بود و توانست بسیاری افراد را با خود همراه کرده و فروشی حدودا هزار دستگاهی داشته باشد. البته در ادامه بخت با زیمر یار نبود و این کمپانی سرانجام در سال ۱۹۸۸ ورشکسته شد. البته در سال ۱۹۹۶ برند زیمر بار دیگر فعالیت خود در بازار را آغاز کرد و حتی تا سال ۲۰۲۰ نیز حضوری فعال داشت. با این حال در نهایت در سال ۲۰۲۰ فعالیت این خودروساز به‌طور کامل متوقف شد.

پورشه پانامریکانا

پورشه پانامریکانا هم همانند میباخ اکسلرو در تنها یک نسخه تولید شده است. تولید این خودرو دو هدف را دنبال می‌کرد. در گام نخست پورشه با ساخت این خودرو دنبال ایده‌ای برای ساخت مدل‌های آینده 911 بود. از سوی دیگر مدل Panamericana هدیه تولد 80 سالگی فری پورشه، فرزند فردیناند پورشه معروف و یکی از مهم‌ترین افراد در این کمپانی به شمار می‌رفت.

عجیب‌ترین اتومبیل‌هایی که خودروسازان لوکس ساخته‌اند

نام این خودرو از رقابت‌های رالی پانامریکانا در مکزیک الهام گرفته بود و موتور آن بر خلاف ظاهرش چندان نامتعارف نبود. پانامریکانا از یک موتور استاندارد پورشه ۹۱۱ استفاده می‌کرد و قرار بود به‌طور گسترده تولید شود. با این وجود پورشه سرانجام به دلیل هزینه‌های بالای تولید از ساخت آن منصرف شد تا تولید آن به همین یک دستگاه محدود شود.