تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756999
شناسه : 3756999
تاریخ :
جزییات پیاده روی جاماندگان اربعین درآذربایجان غربی/برپایی۱۱۰ موکب اقتصاد ایران: ارومیه - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- سکینه اسمی: آموزه‌های دینی و روایات اهل بیت (ع) به ما می‌آموزند که حتی اگر نتوانیم به طور فیزیکی در کربلا حاضر شویم، همچنان می‌توانیم از ثواب زیارت امام حسین (ع) بهره‌مند شویم.

در انتظار پیاده‌روی اربعین، دل‌های جامانده در خانه همچنان پر از اشتیاق و عشق حسینی است؛ حتی اگر راهی به کربلا نداشته باشیم، می‌توانیم با اعمال معنوی و حضور در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین سفر مقدس را در دل‌هایمان زنده نگه‌داریم.

جاماندگان اربعین در آذربایجان غربی می‌توانند امسال با حضور در راهپیمایی ارادتشان را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش بگذارند و شور و شعور و محبتشان را به اباعبدالله و آن سلاله پاک نشان دهند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین بزرگترین رزمایش مذهبی است که راهپیمایان با «شعار حب الحسین یجمعنا و القرآن یهدینا» طی طریق می‌کنند تا پرچم حق و حقیقت در اهتزاز باشد.

برای اطلاع بیشتر از چگونگی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین توسط عاشقان و دل سوختگان حسینی (ع) در آذربایجان غربی با معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت و گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

جزییات پیاده روی جاماندگان اربعین درآذربایجان غربی/برپایی۱۱۰ موکب

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رحمان خضرلو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شعار اربعین امسال؛ «کربلا طریق الاقصی» اعلام شده است، افزود: با توجه به اهمیت ابعاد فرهنگی و تبلیغی اربعین و انتقال پیام حرکت عظیم اربعینی به سراسر جهان و عدم امکان حضور بسیاری از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین علیه السلام در پیاده روی نجف تا کربلا، مراسم پیاده روی جاماندگان مثل سال‌های قبل، امسال نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی یک رویداد و حرکتی بی نظیری در دنیاست که خود نمایش مانور باشکوه و قدرتمند اسلام و عاشقان اهل بیت علیهم السلام بوده و به همین جهت است که دشمنان به شدت از حماسه عظیم اربعین حسینی نگران هستند.

حجت الاسلام خضرلو اضافه کرد: پیاده‌روی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، تشکل‌ها و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

جزییات پیاده روی جاماندگان اربعین درآذربایجان غربی/برپایی۱۱۰ موکب

طی ۵۰ کیلومتر مسیر توسط جاماندگان اربعین حسینی در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با دعوت از مردم ولایتمدار و شهید پرور ایران اسلامی خصوصاً مردم استان آذربایجان غربی و شهرستان‌های این استان در این رویداد بزرگ، گفت: امسال نیز شاهد حضور پرشور و پررنگ مردم در این مراسم خواهیم بود.

حجت الاسلام خضرلو از برپایی ۱۱۰ موکب در مسیر جاماندگان اربعین حسینی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۱۰ موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی ویژه خانواده‌ها، نوجوانان، جوانان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده و محیا شده است.

وی با بیان اینکه این مراسم یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ عصر از میدان شهدا تا مزار شهدا باغ رضوان در ارومیه برگزار می‌شود، گفت: اتوبوس‌های شهری برای رفت و برگشت و پارکینگ برای پارک وسایل نقلیه هماهنگ شده است.

جزییات پیاده روی جاماندگان اربعین درآذربایجان غربی/برپایی۱۱۰ موکب

مسیر حرکت و اجتماع مردم شهر ارومیه و شهرستان‌های استان آذربایجان غربی اعلام شد

۱- ارومیه: از میدان شهدا تا مزار شهدا باغ رضوان ساعت ۱۷ عصر

۲- خوی: از میدان ولیعصر تا گلزار شهدا ساعت عصر ۱۷ و تجمع ساعت ۱۰ صبح در میدان شیخ نوایی

۳- چالدران: از مسجد صاحب الزمان تا مقبره سید صدر الدین ساعت ۱۶ عصر

۵- ماکو: از مسجد محله تازه تا مسجد جامع ساعت ۱۱ صبح

۶- تکاب: از خیابان انقلاب مقابل شهرداری تا مصلی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ساعت ۱۱ صبح

۷- سلماس: از فلکه یادبود تا گلزار شهدا ساعت ۱۱ صبح

۸- میاندوآب: از حوزه علمیه خواهران تا مزار شهدای گمنام ساعت ۱۰ صبح

۹- نقده: از روبروی شهرداری (میدان امام خمینی فلکه شهرداری) تا مزار شهدا ساعت ۱۰ صبح

۱۰- محمدیار: از شهرداری تا روبروی پلیس راه نقده مهاباد ساعت ۱۰ صبح

۱۱- شاهین دژ: مراسم عزاداری و محفل جاماندگان اربعین حسینی اذان مغرب در حسینیه مزار مطهر شهدای گمنام

و اجتماع مادران و کودکان مسجد سیدالشهداء عصر

۱۲- شوط: از مسجد رسول اکرم (ص) تا مسجد جامع ساعت ۱۰ صبح

۱۳- چایپاره: از مسجد جامع قره ضیاالدین تا مزار شهدای گمنام (پارک ملت) ساعت ۱۷:۳۰ عصر

۱۴- پیرانشهر: تجمع جلوی موکب اهل سنت در کارخانه قند

۱۵- باروق: از امام زاده غریب تا گلزار شهدا

۱۶- چهاربرج: از میدان امام خمینی تا بقعه تاج الدین ساعت ۱۰ صبح

۱۷- در بسیاری از بخش‌ها، روستاها و مناطق پیاده روی به صورت خودجوش و مردمی نیز برگزار می‌شود.

هرساله پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور پرشور افرادی که نتوانسته‌اند در پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا حاضر باشند، برگزار می‌شود.