تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756993
شناسه : 3756993
تاریخ :
مسجد پایگاه اصلی تبیین معارف اسلامی است اقتصاد ایران: شیراز- تولیت آستان مقدس حضرت شاهراغ(ع) با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی تبیین معارف اسلامی است، گفت: متولیان امر مسجد به احیای مسجد در تراز قرآن کریم توجه داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری صبح پنجشنبه در گردهمایی اصحاب مساجد فارس با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی تبیین معارف اسلامی است، گفت: متولیان امر مسجد به احیای مسجد در تراز قرآن کریم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که مسجد که مرکز ذکر و عشق و ابراز بندگی به خداوند است و به پایگاه انسان سازی و مبارزه با استکبار است، ادامه داد: مسجد تراز اسلامی در آیه ۱۰۸ سوره توبه توصیف شده که بر پایه تقوا استوار شده و برکات گوناگونی را داشته و دل‌های پاک را به سوی خود جلب می‌کند.

کلانتری گفت: مسجد در فرهنگ اسلام بسیار مهم است و از ارکان سه‌گانه فرهنگ‌سازی اسلام یعنی مسجد، مدرسه و خانه به شمار می‌رود.

تولیت آستان احمدی شاهچراغ (ع) با بیان اینکه جهاد تبیین به عنوان فرضیه‌ای واجب، عینی و فوری بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: برای یک عالم دین و اصحاب مسجد بهترین پایگاه برای جهاد تبیین مسجد است.

وی افزود: امروز جوانی که به آسانی گرفتار جنگ شناختی می‌شود و در هجمه عظیم دشمنان نیازمند تبیین است باید این تبیین هم به صورت عملی و هم لسانی انجام شود چرا که قرآن کریم بر اثرگذاری اسوه حسنه در رفتار و عمل تاکید دارد.