تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3756987
شناسه : 3756987
تاریخ :
رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل شکست طوفان الاقصی را پذیرفت اقتصاد ایران: رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت شکست طوفان الاقصی را پذیرفت و گفت که تلخی آن را تا آخر عمر فراموش نخواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آهارون حالیوا، رئیس سابق اداره اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) مسئولیت شکست طوفان‌الاقصی را پذیرفت و گفت که مسئول شکست اطلاعاتی هفتم اکتبر است و نتوانسته عملیات  حماس را خنثی کند.

رئیس سابق اداره اطلاعات ارتش اسرائیل افزود: تمام مسئولیت شکست اطلاعاتی حمله هفتم اکتبر بر عهده من است و باید کمیته ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود. او در ادامه گفت که تلخی این شکست را تا آخر عمرش فراموش نخواهد کرد.

حالیوا یک هفته پس از ناکامی در ارزیابی اطلاعاتی صحیح از طراحی و اجرای عملیات وعده صادق ایران در روز 13 آوریل سال جاری از مسئولیت خود کناره گیری کرد.

در تاریخ هفتم اکتبر (15 مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات طوفان الاقصی را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی 1948 نفوذ کند.

این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

انتهای پیام/