تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3756985
شناسه : 3756985
تاریخ :
عزاداری دیدنی اهالی "سیاوشان" و یک "کاروان اشک" اقتصاد ایران: در روز تاسوعا و عاشورا جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در روستای سیاوشان حضور پیدا می‌کنند و مراسم عزاداری خاصی در این روستا برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی مستند "سیاوشان در 48 ساعت" به کارگردانی سیاوش چاوشی آماده پخش از تلویزیون می‌شود.

چاوشی درباره سوژه این فیلم مستند گفت: این فیلم داستان روستایی با قدمت بیش از 1500 سال از توابع شهر آشتیان اراک است؛ ویژگی خاص این جاده این است که در گذشته، شاهراه محسوب می‌شده و کاروان‌های بسیار زیادی از آن عبور و مرور می‌کردند. علاوه براین، به دلیل همین ترددها، از دیگر ویژگی‌های این روستا اتصال آن به جاده ابریشم است که باعث شده محلی برای اُتراق کاروان‌ها باشد.

وی با اشاره به رخداد یک اتفاق خاص عاشورایی در این روستا گفت: این روستای 400 خانواری در روز تاسوعا و عاشورا جمعیتی بالغ بر 5000 نفر را میزبانی و اطعام می‌کنند و مراسم عزاداری دیدنی در این روستا برگزار می‌شود اما نکته مهم درباره آن، شبیه سازی کاروان روز یازدهم محرم و اسارت اهل بیت اباعبدالله علیه السلام است. این کاروان به دلیل سوز و گذاری که دارد، صحنه‌های عجیب و غریبی را رقم می‌زند و حال اهالی روستا را بسیار دگرگون می‌کند.

عوامل تولید این مستند عبارتند از:

کارگردان: سیاوش چاوشی، تهیه‌کنندگان: محمدرضا رحمانیان و محمد باقر باصر، تصویربردار: رضا دیزجی، هلی‌شات: عباس حضرتی، صدابردار: رضا زارعی، برنامه‌ریز: مارال رازقی، دستیاران کارگردان: آلا سعیدی و کسری کیانی، تدوین: جواد گرانمایه، اصلاح رنگ و صداگذاری: خزر پوراحمدی، طراح صحنه: سعیده آقانژاد، گریم: زهرا بابایی، مدیر تولید: پارسا رجبی و مجری طرح : موسسه فرهنگی هنری دنیای هنر و تجربه.

براساس این گزارش، مستند "سیاوشان در 48 ساعت" همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی از شبکه 3 سیما و جام‌جم پخش می‌شود.

مستند , سینما , اربعین , پیاده روی اربعین , امام حسین (ع) ,

انتهای پیام/