تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3756887
شناسه : 3756887
تاریخ :
در ۵ ماهه امسال؛ ترانزیت خارجی کشور به ۹.۶ میلیون تن رسید اقتصاد ایران: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۵ ماهه سال جاری با رشدی ۵۳ درصدی به ۹ میلیون و ۶۱۰ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: گمرک پرویزخان با ۲.۷ میلیون تن، گمرک بندر شهید رجایی با ۲.۴ میلیون تن و گمرک باشماق با ۱.۳ میلیون تن ۳ گمرک اول مبداء ترانزیت خارجی از مسیر ایران در این مدت بودند.

رضوانی‌فر اظهار داشت: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان ۱۵۸ درصد، گمرک بندر شهید رجایی ۱۷ درصد و از گمرک باشماق ۱۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

به گفته وی پس از این ۳ گمرک، بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران، از مبدا گمرکات پیرانشهر، بازرگان، سرخس، بیله‌سوار، جلفا، آستارا و لطف‌آباد بوده است. 

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه بالاترین رشد ترانزیت خارجی در گمرک پیرانشهر محقق شده است، افزود: با تحقق ۴۴۵ هزار تن ترانزیت خارجی از مبدا این گمرک، شاهد رشد ۴۷۶ درصدی در ترانزیت خارجی در ۵ ماهه سال جاری از این گمرک بوده‌ایم.