تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3756865
شناسه : 3756865
تاریخ :
خداحافظی با سدان Q50؛ اینفینیتی اکنون فقط شاسی‌بلند تولید می‌کند اقتصاد ایران: برند اینفینیتی تولید سدان قدیمی Q50 را پس از یک دهه حضور در بازار متوقف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اینفینیتی (برند لوکس نیسان)، تولید سدان سایز متوسط Q50 را در سال ۲۰۲۵ پایان می‌دهد تا سبد محصولات این برند تنها میزبان خودروهای شاسی‌بلند باشد.

سخنگوی اینفینیتی در گفت‌وگو با The Autopian گفت که ۲۰۲۴ آخرین سال حضور Q50 در بازار خواهد بود. Q50 که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد، جایگزینی برای سدان G37 بود؛ خودرویی که به دلیل سیستم فرمان برقی بحث‌برانگیز خود با نظرات عمدتاً منفی مواجه شد.

Q50 در طول حدود یک دهه حضورش در بازار، چندین بار فیس‌لیفت شد و تیپ جدیدی به‌نام Red Sport 400 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت، برای آن ارائه شد؛ اما Q50 هرگز نتوانست تهدیدی برای بی‌ام‌و سری ۳ یا مرسدس‌بنز کلاس C باشد و در بهترین سال فروشش، تنها حدود ۴۷٬۰۰۰ دستگاه فروش داشت.

مقالات مرتبط
  • کوپه و کروکی آئودی A5 به خط پایان رسیدند
  • فورد عرضه شاسی‌بلند برقی سایزبزرگش را لغو کرد؛ وانت پیکاپ آینده‌نگرانه تأخیر خورد

توقف تولید Q50 تنها دو سال پس از مرگ Q60 کوپه صورت می‌گیرد. Q60 که تولیدش در سال ۲۰۲۲ متوقف شد، ظاهر و پیشرانه‌های مشابهی با Q50 داشت. اینفینیتی دلیل توقف تولید Q50 را تمرکز بر تولید کراس‌اورهای لوکس‌تری مانند QX80 می‌داند.