تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3756850
شناسه : 3756850
تاریخ :
ادعای جدید: نمایندگان فروش گوگل به تبلیغ‌دهندگان راه‌های هدف‌گذاری نوجوانان را آموزش می‌دهند اقتصاد ایران: ظاهراً گوگل با دور زدن قوانین و سیاست‌های خود به تبلیغ‌دهندگان آموزش می‌دهد چگونه نوجوانان را برای نمایش آگهی‌های خود، هدف قرار دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بر اساس گزارش Adweek، گوگل به تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد می‌دهد با استفاده از دسته‌بندی کاربران ناشناس، آگهی‌های خود را به نوجوانان نمایش دهند. این درحالی است که قوانین غول جستجوی اینترنت، نمایش تبلیغات هدفمند بر اساس سن و جنسیت افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع می‌کند. این عمل گوگل نگرانی‌هایی را درباره‌ی نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان ایجاد کرده است.

قانون COPPA، جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان زیر ۱۳ سال را بدون رضایت والدین ممنوع می‌کند و نسخه‌ی جدید این قانون که دردست بررسی قرار دارد، نمایش تبلیغات هدفمند به نوجوانان زیر ۱۷ سال را نیز ممنوع خواهد کرد. اکنون گزارش منتشرشده درمورد رفتار گوگل نشان می‌دهد این شرکت قانون COPPA را نقض می‌کند.

چندین تبلیغ‌کننده به Adweek گفته‌اند که از صراحت گوگل در پیشنهاد روش‌های دور زدن قوانین، شوکه شده‌اند. آن‌ها نگران هستند که نوجوانان در گروه کاربران ناشناسی که گوگل پیشنهاد می‌دهد، گنجانده شوند.

مقالات مرتبط:
  • برنامه گوگل برای حذف کوکی‌ها از مرورگر کروم لغو شد
  • هشدار گوگل: امنیت گوشی‌های سامسونگ در خطر است

سخنگوی گوگل می‌گوید شرکت متبوعش به‌طور کامل شخصی‌سازی تبلیغات را برای هدف قراردادن افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کرده است و سیاست‌های خود را با اقدامات فنی بهبود می‌دهد. به‌ه حال، گزارش Adweek نشان می‌دهد که گوگل احتمالاً برای دور زدن این قوانین، روش‌هایی به تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد.

گزارش Adweek می‌تواند نگرانی‌هایی را درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از داده‌های کاربران در پلتفرم‌های بزرگ ایجاد کند و بررسی‌های نهادهای نظارتی را به‌دنبال داشته باشد.