تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3756838
شناسه : 3756838
تاریخ :
فیل اسپنسر: تعداد کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس بیشتر از همیشه است اقتصاد ایران: رئیس ایکس‌باکس می‌گوید تعداد کاربران کنسول‌های بازی مایکروسافت بیشتر از هر زمان دیگری هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بسیاری از طرفداران ایکس باکس درحال‌حاضر از جهت‌گیری و رویکرد این برند خشمگین هستند. مایکروسافت تمرکز خود را روی پلتفرم‌هایی فراتر از ایکس‌باکس گذاشته و بسیاری از بازی‌های انحصاری را برای کنسول‌های رقیب یا منتشر کرده یا قرار است منتشر کند.

مایکروسافت از زمان معرفی ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳، به‌طور منظم استراتژی‌های خود را تغییر داده تا با پیش‌بینی‌های مختلف صنعت بازی تطبیق پیدا کند. این پیش‌بینی‌ها همیشه درست از آب در نمی‌آیند. عدم شفافیت در مورد استراتژی ایکس‌باکس باعث شده تا کاربران حس سردرگمی پیدا کنند که در نهایت منجربه کاهش اعتماد آن‌ها می‌شود.

در سایه‌ی تمام انتقادها، فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس‌باکس، استراتژی فعلی مایکروسافت را تشریح کرد؛ رویکردی که نتیجه‌اش انتشار بازی‌های انحصاری بیشتر برای پلی استیشن ۵ خواهد بود.

اسپنسر می‌گوید: «من با گفتن این شروع می‌کنم که MachineGames کار بسیار خوبی با [ایندیانا جونز] انجام می‌دهد. مهم‌ترین مسئله، کیفیت بازی‌ها است. گیم‌پلی بسیار خوب بود. بهار گذشته چهار بازی منتشر کردیم، دوتای آن‌ها روی نینتندو سوئیچ و هر چهار بازی برای پلی استیشن منتشر شدند. ما گفتیم که خواهیم آموخت. با توجه به آموخته‌هایمان، کارهای بیشتری انجام خواهیم داد. وقتی نگاه می‌کنم می‌بینم که بازی‌های ما قوی‌تر می‌شوند.»

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازی Sea of Thieves از زمان انتشار برای پلی استیشن ۵، بیش‌از یک میلیون نسخه فروخته است. بازی مورد اشاره درحال‌حاضر با قیمت ۴۰ دلار فروخته می‌شود، بنابراین حتی اگر خریدهای درون برنامه‌ای از فروشگاه Sea of Thieves را نادیده بگیریم، حداقل حدود ۴۰ میلیون دلار درآمد اضافی برای مایکروسافت به‌همراه دارد.

اسپنسر تاکید می‌کند که تعداد کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس بیشتر از همیشه است: «تعداد گیمرهای ما در کنسول ایکس‌باکس افزایش می‌یابد، فرنچایزهای ما به اندازه‌ی هر زمان دیگری قوی هستند. ما یک تجارت را اداره می‌کنیم. نگرش ما در مورد چیزی که باید به مایکروسافت ارائه دهیم، بسیار بالا است و پشتیبانی شگفت‌انگیزی را از مایکروسافت دریافت می‌کنیم. بنابراین به این نگاه می‌کنم که چگونه می‌توانیم بازی‌های خود را تا حد ممکن قوی کنیم. پلتفرم ما در کنسول، کامپیوترهای شخصی و سرویس‌های ابری همچنان رشد می‌کند.»

اینک، آخرالزمان ایکس‌باکس؟
اینک، آخرالزمان ایکس‌باکس؟
مطالعه '9

اسپنسر در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید: «چالش‌های زیادی در صنعت بازی وجود دارد. مردم به دنبال راه‌هایی برای رشد هستند. باید انتظار داشته باشیم که تغییرات بیشتری رخ دهند. برخی از روش‌های سنتی ساخت و توزیع بازی‌ها به سادگی تغییر خواهند کرد؛ تغییری که برای همه‌ی ما اتفاق خواهد افتاد. نتیجه‌ی نهایی باید بازی‌های بهتری باشد تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند آن را تجربه کنند. برای ما، سلامت ایکس‌باکس، سلامت پلتفرممان و رشد بازی‌هایمان مهم‌ترین چیزها هستند.»

سخنان اسپنسر درحالی مطرح می‌شود که کاهش سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی پلتفرم ایکس‌باکس، طرفداران را به فکر وا داشته که غول فناوری آمریکایی مدیریت درستی روی ایکس‌باکس ندارد و شاید آن را نادیده می‌گیرد. در نتیجه اکنون بسیاری از طرفداران نگران انتشار بازی‌های انحصاری‌ای مانند Halo و Forza Horizon برای پلی استیشن هستند.