تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3756768
شناسه : 3756768
تاریخ :
این صبحانه خوشمزه و مقوی را حتما امتحان کنید اقتصاد ایران: وعده صبحانه معمولا شامل پنیر، کره، مربا، عسل، خامه و... است که روزانه سرو می‌شود و صبحانه‌های گرم یا صبحانه‌هایی که شامل مواد غذایی بیشتری هستند، طرفداران خاص خود را دارند. خیلی از افراد به خوردن شیرین کننده‌هایی مانند عسل و مربا در وعده صبحانه علاقه دارند و از طرفی نگران اضافه وزن و یا بیماری‌هایی مانند دیابت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو، صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که همه پزشکان و متخصصان تغذیه به آن تاکید کرده‌اند. مقدار کربوهیدرات و کالری‌ای که از صبحانه دریافت می‌کنید، انرژی لازم را برای انجام فعالیت‌هایی که در طول روز با آن‌ها سروکار دارید، فراهم می‌کند.

وعده صبحانه معمولا شامل پنیر، کره، مربا، عسل، خامه و... است که روزانه سرو می‌شود و صبحانه‌های گرم یا صبحانه‌هایی که شامل مواد غذایی بیشتری هستند، طرفداران خاص خود را دارند. خیلی از افراد به خوردن شیرین کننده‌هایی مانند عسل و مربا در وعده صبحانه علاقه دارند و از طرفی نگران اضافه وزن و یا بیماری‌هایی مانند دیابت هستند.

کره خرما یک شیرین‌کننده طبیعی و بسیار خوشمزه است که شما می‌توانید آن را همراه با کره برای وعده صبحانه میل کنید و خیالتان از خوردن شیرینی راحت باشد. کره خرما بسیار مقوی و خوشمزه حتی برای کودکان است و اگر می‌توانید آن را با روشی آسان و ساده در منزل تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز تهیه کره خرما همراه ما باشید.

مواد لازم

  • خرما: ۱۵۰ گرم
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق مرباخوری
  • فندق: نصف استکان

طرز تهیه

برای درست کردن این کره خرما خوشمزه ابتدا هسته خرماها را دربیاورید و داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس پودر کاکائو و فندق را اضافه کنید. نصف استکان آب ولرم روی مواد بریزید. میزان آب به میزان خرما بستگی دارد. اگر میزان خرما بیشتر است باید میزان آب را بیشتر کنید. البته کره باید غلیظ باشد و غلظتی معادل کره بادام زمینی داشته باشد. حالا دستگاه را به مدت ۱ دقیقه روشن کنید تا مواد کاملا میکس شود. حالا کره خرما آماده را داخل ظرف در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید، نوش جان.


نکته مهم
برای درست کردن این کره می‌توانید از هر نوع خرمای شیرین و عسلی که دوست دارید استفاده کنید، ولی رطب برای درست کردن این کره مناسب نیست.