تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3756416
شناسه : 3756416
تاریخ :
توصیه وزارت بهداشت به زائران در بازگشت به کشور اقتصاد ایران: رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، بر اهمیت حفظ سلامت زائران پس از بازگشت از سفر تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علیپور اظهار داشت: با توجه به تجمع گسترده زائران در مراسم اربعین، احتمال شیوع برخی بیماری‌ها وجود دارد که به همین منظور، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائران، وضعیت سلامت آنها را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را به مراکز بهداشتی دعوت می‌کنند.

وی افزود: مراسم اربعین یکی از بزرگ‌ترین تجمعات انسانی در جهان است و امکان انتقال بیماری‌های مسری در چنین تجمعات بزرگی وجود دارد و به همین دلیل، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تصمیم گرفته است تا با انجام تماس‌های تلفنی با زائران، از سلامت آنها اطمینان حاصل کند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به بررسی علائم احتمالی بیماری‌های عفونی از جمله تب، بیماری‌های تنفسی و گوارشی اقدام خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه علامت، زائران به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی دعوت می‌شوند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند و در صورت نیاز، درمان لازم را دریافت کنند.

علیپور همچنین به زائران توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و به پیامک‌های ارسالی در خصوص سلامت خود از سامانه سماح، توجه ویژه کنند.