تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3756414
شناسه : 3756414
تاریخ :
پزشکان در عرصه های مختلف ایران را به قله‌های افتخار رسانده اند اقتصاد ایران: رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی در عرصه‌های خدمت، پژوهش، نوآوری و خودکفایی، ایران را به قله‌های افتخار و خودباوری رسانده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، به مناسبت یکم شهریور، گرامیداشت زادروز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک، در پیامی نوشت: تاریخ ایران عزیز ما سرشار از روایت‌های بی‌نظیری است که دستان شفابخش طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه فیض الهی، نجات بخش روح و جان مردمان این دیار بوده است.

در دوران معاصر، پزشکان طلایه داران مجاهدت و جانفشانی در ۸ سال دوران دفاع مقدس و سال‌های سنگین شیوع کرونا بوده اند و در عرصه‌های خدمت رسانی عمومی، پژوهش، نوآوری و خودکفایی، ایران را به قله‌های افتخار و خودباوری رسانده اند.

الحق که چنین فرهیختگانی وارثان شایسته پیشینیان پرافتخاری همچون ابن‌سینا، جرجانی و زکریای رازی، برزویه طبیب و…، هستند.

اول شهریورماه زادروز حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا ی بزرگ مصادف با روز پزشک، فرصت مغتنمی برای پاسداشت مقام و جایگاه پزشکان عزیز است که همدلانه در کنار مردم و بیماران ایستاده اند تا قامتی خم نشود.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و قدردانی و تشکر از زحمات ارزشمند تمامی همکاران عالیقدرم در راه خدمت به مردم، روز پزشک را به آنان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم اکنون که یکی از اعضای شریف و شایسته جامعه پزشکی سکان اجرایی کشور را به دست گرفته است و در آستانه روز پزشک، با رأی نمایندگان ملت، جراح عالیقدری برای وزارت بهداشت انتخاب شده است، با کاهش دغدغه‌های متراکم جامعه پزشکی، دغدغه‌ای جز خدمت علمی و عملی به بیماران نداشته باشند.