تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3756396
شناسه : 3756396
تاریخ :
اعتراف مقام اطلاعاتی سابق اسرائیل به شکست اقتصاد ایران: رئیس مستعفی رکن اطلاعات ارتش اسرائیل گفت: ما در مأموریت خود در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) موفق نشدیم که هشدار جنگ بدهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری ایرنا: رئیس مستعفی رکن اطلاعات ارتش اسرائیل گفت: ما در مأموریت خود در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) موفق نشدیم که هشدار جنگ بدهیم.

هارون حلیفا در مراسم معارفه رئیس جدید آمان، افزود: ما به وظیفه اصلی خود در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) که هشدار درباره جنگ بود، عمل نکردیم. وی گفت: ما در مأموریت خود در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) موفق نشدیم که هشدار جنگ بدهیم و مسئولیت و شکست بر عهده من است.

رئیس مستعفی آمان با بیان اینکه استعفایش تلاشی برای تحمل مسئولیت مورد انتظار است، افزود: نبرد همچنان در حال گسترش است و این به ارتش و رکن اطلاعاتی قوی نیاز دارد.

حلیفا همچنین گفت: باید یک کمیته تحقیق رسمی تشکیل شود تا دلایل جنگ را کشف کند و اطمینان حاصل کند که آنچه رخ داده است تکرار نخواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.