تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3756320
شناسه : 3756320
تاریخ :
زمینه رشد و خدمت معلمان را مهیا می‌کنیم اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: زمینه رشد و خدمت را برای همه معلمان مهیا و تلاش می‌کنم این فصای خوب برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت آماده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی عصر چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ در نخستین نشست صمیمی با اعضای شورای معاونان در سالن جلسات دفتر وزیر، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های وزیر پیشین آموزش و پرورش اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر مدیران تراز جمهوری اسلامی بودند که ان شاالله بتوانیم راه آن بزرگواران را بخوبی بپیماییم.

وی با اشاره به آیات مبارکی از قرآن افزود: همه این مسئولیت‌ها برای آزمایش و امتحان ما است.

کاظمی با بیان اینکه امروز با رأی نمایندگان مجلس کابینه وفاق ملی تشکیل شد، گفت: امروز نمایندگان به نظام تعلیم و تربیت رأی بالایی دادند و من این رأی را برای خود نمیدانم بلکه برای نظام تعلیم و تربیت می‌دانم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خود را سرباز، خدمتگزار و جانفدای نظام تعلیم و تربیت می‌دانم.

کاظمی ادامه داد: با شهدا و امام راحل پیمان می بندم که تا آخرین توان برای نظام تعلیم و تربیت تلاش کنم تا این نظام با صلابت و استواری مسیر خود را طی کند.

وی افزود: این مسیر پر مسئله را نمی‌توان پیمود مگر با عنایت خداوند و استفاده ار خردجمعی صاحبنظران تعلیم و تربیت.

کاظمی تصریح کرد: شهادت می‌دهم که مسئولان آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای نظام تعلیم و تربیت خیلی تلاش کردند و امروز به نمایندگی از معلمان از دکتر صحرایی قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کیلومتر آموزش و پرورش را صفر نمی‌کنم، گفت: همین مسیر را ادامه می‌دهیم و اگر اصلاحاتی لازم داشت با مشورت با همکاران اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

کاظمی افزود: باید همراه، همدل و دلسوز باشیم و دل مان برای نظام تعلیم و تربیت بتپد.

امروز تلاطم‌ها به حداقل رسیده است
در ابتدای این جلسه، رضا مراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه خدا را شاکرم که دولتی منسجم برای ایران عزیز تشکیل شده است، گفت: وزیر آموزش و پرورش با رأی بالای نمایندگان جایگاه ویژه‌ای در جامعه پیدا کرد.

وی افزود: همیشه از خدا خواستم که خدایا من را با صداقت وارد کند و با صداقت خارج کند.

صحرایی با بیان اینکه ۵۱۵ روز افتخار خدمت در این کسوت را داشتم، گفت: در دوران پرتلاطمی از آموزش و پرورش مسئولیت بر عهده من گذاشته شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور به خاطر انتخاب یک معلم اصیل و نجیب برای آموزش و پرورش تشکر می‌کنم و همچنین از نمایندگان مجلس که با رأی بالا به ایشان اعتماد کردند.

صحرایی گفت: وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم، مانند وزراتخانه های آموزش و پرورش دولت‌های دیگر تلاطم‌هایی داشت که رفع این تلاطم‌ها نیاز به سرمایه گذاری عمیقی به ویژه در زیر ساخت‌ها در آموزش و پرورش دارد.

وی تأکید کرد: به لطف خداوند امروز که تحویل می‌دهم تلاطم‌ها به حداقل رسیده است.

صحرایی افزود: پایان ناگهانی این دولت با شهادت رئیس دولت باعث شد تا بخشی از اقدامات نیازمند مراقبت بماند و بنده این آمادگی را دارم تا لحظه‌ای که صلاح بدانید به ویژه در پروژه مهر در خدمت و کمک به آموزش و پرورش باشم.