تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756309
شناسه : 3756309
تاریخ :
افتتاح مجموعه ۱۶ واحدی خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی اهواز اقتصاد ایران: اهواز - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:در تأمین خوابگاه متاهلی قدمی برداشته شد و طی یک الی ۲ هفته آینده مجموعه ۱۶ واحدی به بهره برداری خواهد رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی بیژن زاده عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در خصوص اقدامات شاخصی که طی سه سال گذشته انجام شده، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور حدود ۹ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند. به طور معمول در ۱۶ دستگاه خوابگاه که وجود دارد روزانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو ساکن هستند که باید رسیدگی‌های مورد نظر انجام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در طول سال تحصیلی به طور معمول تقریباً روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ غذا برای نهار، همین میزان برای شام و ۳ هزار صبحانه که جمعاً ۱۱ هزار پرس باشد، توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در طی یک سال تحصیلی باید به حدود ۱۸ هزار دانشجو واحد تربیت بدنی ارائه شود، تصریح کرد: دانشجویان در یک سوم فعالیت‌های ورزشی مشارکت دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام اینکه یک دوم دانشجویان در حوزه فرهنگی مشارکت دارند، عنوان کرد: اردوهای فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود، به طور مثال تابستان امسال حدود ۱۱ اردوی دانشجویی برای ۸۴۰ دانشجو برگزار شده است.

دکتر بیژن زاده یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده را تهیه چهار باب خوابگاه خواند و گفت: طی ۱۲ سال گذشته افزایش خوابگاه نداشته ایم اما با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ باب ساختمان که مجموعاً ۳۶ واحد هستند توسط دانشگاه تهیه شده و حدود ۴۸۰ نفر ظرفیت دانشجویی دارد که از محل مصوبه هیأت امنا و حمایت‌های وزارتخانه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در تأمین خوابگاه متاهلی قدمی برداشته شد و طی یک الی ۲ هفته آینده مجموعه ۱۶ واحدی به بهره برداری خواهد رسید. یک واحد مشابه نیز در فاز بعدی اضافه خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه پروژه سالن ورزشی شماره ۲ سال پیش آغاز شده به دلایلی تعطیل شده بود، اظهار کرد: اکنون کار شروع شده و پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر بیژن زاده با اشاره به واحدهای اقماری آموزشی در استان، گفت: به طور مثال مجتمع آموزش عالی در شهرهای رامهرمز، مسجدسلیمان و ماهشهر وجود دارد، همچنین دانشکده پرستاری بستان نیز مورد توجه قرار گرفته و به لحاظ فضای ورزشی تقویت شده اند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگی از مرکزیت دانشگاه به واحدهای محیطی انتشار داده شد. همچنین با هماهنگی وزارتخانه، شورای فرهنگی دانشکده و بیمارستان را فعال کردیم و این شرایط فراهم شده که خود می‌توانند به صورت مستقل در این حوزه فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در اقدامات فرهنگی باید جاذبه وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر برنامه برگزار شود اما دانشجو تمایلی نداشته باشد بی فایده است لذا مسائل هویت شناسی اسلامی و ملی، حجاب و عفاف را عمومی گسترش داده و با گروه‌های معارف همکاری صورت گرفت.

به گفته دکتر بیژن زاده، چایخانه سمبولیک حضرتی، مشابه با حرم امام رضا (ع) به زودی افتتاح خواهد شد که به عنوان نمادی فرهنگی، معنوی و رضوی به آن توجه می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه قرآنی نیز اقداماتی انجام می‌شود، عنوان کرد: در جشنواره قرآنی کشور حدود ۲۷ نفر کسب رتبه کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به برگزاری اردوهای جهادی با حضور دانشجویان اشاره کرد و افزود: در مناطقی که نیاز به خدمات تخصصی پزشکی وجود دارد، دانشجویان به همراه اساتید خود ارائه خدمت می‌کنند که شامل مناطق حاشیه نشین شهر و یا مرکز نیاز به توجه ویژه از جمله بهزیستی است.

دکتر بیژن زاده ادامه داد: ۳۱ اردوی جهادی با حضور یک هزار و ۳۵۰ دانشجو برگزار شده که ۱۵ هزار خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سیاست ما مشارکت دانشجویان است تا توانایی فرهنگی و اجتماعی شأن برای ادامه مسیر تحصیلی فراهم شود، اظهار کرد: حدود ۶۰۰ برنامه توسط کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های اسلامی برگزار شده که حدود ۲ هزار و ۳۵۰ نفر در این تشکل‌ها عضو هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین در حوزه مشاوره و افزایش توانایی روحی و روانی دانشجویان، بر اساس مصوبه ابلاغ شده توسط وزارتخانه، مراکز یا ادارت مشاوره دانشگاه‌های ارتقا پیدا کردند و در دانشگاه جندی شاپور اهواز که در کشور تیپ یک است، از اداره مشاوره به مدیریت مشاوره با چهار اداره ارتقا پیدا کرد که سبب شد سطح پوشش مراکز مشاوره دانشجویی افزایش پیدا کند. در کنار این نیز در حال راه اندازی مراکز مشاوره ویژه فراگیران بالینی در بیمارستان‌ها هستیم تا به صورت مستقیم استفاده کنند.