تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756305
شناسه : 3756305
تاریخ :
افزایش ۱۷ درصدی تردد زائران اربعین در پایانه مرزی خسروی اقتصاد ایران: کرمانشاه- دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی آمار تردد زائران اربعین در پایانه مرزی خسروی تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر امامیان عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری ستاد اربعین استان کرمانشاه که در قرارگاه مرکزی اربعین در مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود گرمی هوا اربعین سال جاری شاهد افزایش تردد زائران از مرز خسروی هستیم.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تا به امروز ۱۷ درصد تردد زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام از مرز خسروی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: سال گذشته آمار ورود زائران به مرز خسروی ۷۸ هزار و ۱۷۶ نفر بوده که این رقم در اربعین سال جاری تا روز گذشته به ۹۶ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است.

امامیان ادامه داد: آمار خروج زائران اربعین از مرز خسروی در سال گذشته ۴۱۷ هزار و ۳۵۳ نفر بوده که این رقم در اربعین سال جاری تا به روز گذشته به ۳۶۲ هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار مقایسه‌ای شاهد کاهش ۱۳ درصدی خروج و افزایش ۲۴ درصدی ورود زائران در پایانه مرزی خسروی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

امامیان گفت: در مجموع تردد زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین شاهد افزایش موج بازگشت زائران اربعین از مرز خسروی هستیم.

امامیان با اشاره به بودجه اربعینی این استان کرمانشاه، گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ای برای اربعین سال جاری این استان در نظر گرفته شد که تنها ۷۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه ادامه داد: امسال اعتبارات عمرانی و مورد نیاز برای اربعین با تأخیر به این استان داده شد که از این لحاظ در تنگنا بودیم.

وی از راه‌اندازی کمیته عراق برای اولین بار خبر داد و گفت: این کمیته تمرکز کامل بر مسائل زائران اربعین در عراق دارد که خروجی آن تردد روان و تسهیل در بازگشت زائران بوده است.

امامیان به دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: جانمایی گاراژ مسیر برگشت زائران در کربلا به مقصد منذریه-خسروی، پیشنهاد ۲ نقطه در خسروی برای اتوبوس‌های بین شهری، ایجاد سایبان از ابتدای مسیر ورود زائران تا نقطه خروج از مرز، مجهز شدن پایانه به مه‌پاش، بهسازی ورودی و میدان‌گاه شهر خسروی از جمله دیگر اقدامات است.