تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756257
شناسه : 3756257
تاریخ :
۹۶۹ زائربه بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند اقتصاد ایران: مریوان_ رییس بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی سیار ماموستا شهید شیخ الاسلام مرز باشماق گفت: ۹۶۹ زائر اربعین حسینی به بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند و درمان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مصطفی فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ستاد سلامت اربعین سه سال متوالی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان در مرز باشماق فعال است.

وی افزود: بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده و شامل بخش‌های مختلف اورژانس، داروخانه، اتاق سرد برای زائرانی که گرمازده شدند، اتاق احیا و بخش بستری خواهران و برادران است.

فرامرزی عنوان کرد: امسال این بیمارستان با بیمارستان شهید قاضی سپاه استان در کنار هم و مکمل هم بخش رادیولوژی و آزمایشگاه و درمانگاه را راه‌اندازی کرده است.

۹۶۹ زائربه بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند

وی گفت: خدمات ارائه شده در این بیمارستان رایگان بوده و با ۱۰۱ پرسنل، پزشک و پرستار و خدماتی و کادر درمان از ۱۷ مرداد در مرز باشماق مستقر شده است.

رئیس بیمارستان سیار شهید شیخ الاسلام اذعان کرد: تجهیزات و امکانات این بیمارستان کامل و مورد تأیید وزارت بهداشت کشور بوده و تاکنون ۹۶۹ زائر به آن مراجعه کردند که ۶ مورد آنها به سطح شهر انتقال یافته و مابقی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

۹۶۹ زائربه بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند

خدمات بیمارستان سیار شهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق شبانه‌روزی است

فرامرزی بیان کرد: خدمات بیمارستان ۲۴ ساعته است و تجهیزات کامل بیمارستانی را دارا است و قابلیت افزایش تخت هم دارد و حالت درمانگاه و بستری موقت هم در آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش بهداشت دانشگاه با شعار پیشگیری بهتر از درمان است، در پایگاه‌های بهداشتی در نقطه صفر مرزی ۲۴ ساعته فعال است و در کل طول سال هم فعالیت دارد.

رئیس بیمارستان سیار شهید شیخ‌الاسلام گفت: در طول مدت اربعین ظرفیت کارشناسان آن چند برابر شده و از ۱۷ مرداد ۴۳ هزار و ۹۸۱ نفر تحت مراقبت بهداشتی شدند.

فرامرزی اذعان کرد: در زمینه شناسایی بیماری‌های واگیر دار و درمان برای جلوگیری از سرایت ۶۶ مورد تست وبا، ۱۰۸ مورد تست کرونا و آنفولانزا انجام شده که خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم.

وی بیان کرد: بهداشت محیط زوار هم مهم است و در کل موکب‌های استان در محورهای مواصلاتی و ایستگاه‌های صلواتی ۴ هزار و ۲۹۷ بازرسی از مواد غذایی انجام شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: چون بحث تغذیه و مواد غذایی زوار مهم است بدون هماهنگی و ۲۴ ساعته بازرسی از موکب‌ها انجام خواهد شد.

۹۶۹ زائربه بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند

انجام ۳۵۷۲ تست و نمونه از آب آشامیدنی مواکب ایام اربعین

فرامرزی ادامه داد: شروع نظارت‌ها از ۱۷ مرداد بوده و تاکنون ۳ هزار و ۵۷۲ تست و نمونه از آب آشامیدنی موکب و ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به گرما نظارت بیشتر بر مواد غذایی و تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه هست که تاکنون ۳ هزار و ۵۶۸ سنجش انجام شد و در نتیجه آن ۲ هزار و ۲۱۶ هزار کیلو گرم مواد غذایی معدوم شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: همچنین کارشناسان بهداشتی در موکب‌ها ۱۳۴۳ هزار آموزش ساعتی و چهره به چهره برگزار کردند و در هر موکب یک نماینده در بحث بهداشت محیط با دانشگاه در ارتباط است.

فرامرزی گفت: در بخش اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ساعات کاری افزایش یافته و ۷۵ پایگاه شهری و جاده‌ای داریم که ۴۰ پایگاه جاده‌ای و ۳۱ پایگاه شهری و یک اورژانس هوایی با پشتیبانی اعزام سریع به سنندج داریم.

فعالیت یک اتوبوس آمبولانس ۱۰ تخته در مرز باشماق

وی تصریح کرد: یک اتوبوس آمبولانس ۱۰ تخته مستقر هم در مرز وجود دارد که پایگاه اورژانس آن ۲۴ ساعته فعال است.

۹۶۹ زائربه بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند

رئیس بیمارستان شهید شیخ‌الاسلام اذعان کرد: همچنین موتور آمبولانس‌های مستقر هم برای تسریع در خدمت رسانی فعال هستند که تاکنون ۳۵ مأموریت برای زائرین انجام دادند و بعد کارشناسان ۱۱۵ را در صورت نیاز خبر کردند که ۱۹ زائر هم اعزام به درمانگاه‌های سطح شهر داشتند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی از زائران در استان نداشتیم و تمام تجهیزات مستقر در مرز به روز و کادر درمان همه کارشناسان آکادمی هستند.