تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3756238
شناسه : 3756238
تاریخ :
بازیکن سابق استقلال و تیم ملی: مقابل خداداد خشمم را کنترل کردم! اقتصاد ایران: هاشم بیک‌زاده در گفتگو با ورزش سه در خصوص جنجال‌های پیرامون حضور خود در یک برنامه صحبت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: هاشم بیک‌زاده در گفتگو با ورزش سه در خصوص جنجال‌های پیرامون حضور خود در یک برنامه صحبت کرد.

بیک‌زاده دقایقی قبل در گفتگویی با خبرنگار ما درباره حواشی مربوط به این برنامه و اظهارات خداداد صحبت کرد و به انتقاداتی که از او می‌شود، واکنش نشان داد. گفتگو او را در ادامه می‌خوانید:

* حضور در یک برنامه جنجالی که در آن کنایه‌های زیادی به امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی زده شد، چه پیامدهای برایتان داشت؟

مثل همیشه برخی افراد موافق بودند و برخی مخالف و هر کسی نظری داشت، اما به من هم زیاد حمله شد. من امروز هم در یک برنامه تلویزیونی هم راجع به این موضوع صحبت کردم.

* البته در آن برنامه هم خیلی صریح در این باره صحبت نکردید.

به هر حال من فکر می‌کنم باید حرمت دوستان و فوتبالی‌ها را حفظ کرد و نمی‌شود همه مسائل را باز کرد.

* پیش‌بینی می‌کردید که چنین بحث‌هایی در آن برنامه مطرح شود؟

من اصلا نمی‌دانستم که چه سوالاتی در آن برنامه پرسیده می‌شود یا چه جواب‌هایی داده می‌شود. من پیش‌بینی این شرایط را نمی‌کردم اما اتفاقاتی افتاد و صحبت‌هایی زده شد که برخی را ناراحت و برخی را خوشحال کرد. این موضوعات ربطی به رفتن من به آن برنامه نداشت.

* این انتقاد به شما می‌شود که آن‌طور که باید پاسخ خداداد را ندادید و از افرادی که به آنها بی احترامی شد، دفاع نکردید.

من دفاع کردم. امروز هم در تلویزیون دفاع کردم. ما هر جا که می‌رویم حرف از استقلال و این مسائل می‌شود و اگر بخواهیم برخورد تندی کنیم، هر روز باید به خاطر دعوا به کلانتری برویم و شما سند بگذارید و ما را بیرون بیاورید. جالب این است که خیلی‌ها می‌گویند دفاع کن و جواب بده اما خودشان ساکت هستند. چرا همه سکوت کرده‌اند؟

* فکر می‌کنید سایر پیشکسوتان فوتبال هم باید وارد این ماجرا می‌شدند و پاسخ خداداد را می‌دادند؟

من فکر می‌کنم بحث تیم ملی مطرح بود و همه می‌توانستند پاسخ بدهند. من هم به سهم خودم از امیر خان قلعه‌نویی دفاع کردم. آقای قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان است و مثل یک سرباز زیر پرچم ایران می‌جنگد و من هم هیچ‌وقت به یک سرباز از پشت سنگ نمی‌اندازم که مشکل به وجود بیاورم. وظیفه من این است که دفاع کنم و این کار را هم کردم. من قلبا امیرخان را دوست دارم و هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن با ایشان کار کرده‌ام. خیلی‌ها به من حمله کردند که چرا جواب ندادی و حرف نزدی.‌ بالاخره هر کسی نظری دارد و من هم احترام گذاشتم و به سهم خودم دفاع کردم‌. کاش بقیه هم صحبت می‌کردند تا من تنها نباشم.

* در بخشی از برنامه صحبت درباره نسل‌های تیم ملی مطرح شد اما شما از نسل خودتان دفاع آن‌چنانی نکردید، در حالی که شما بازیکنان بزرگ و بسیاری خوبی در نسل خودتان داشتید، به جام جهانی صعود کردید و حتی برابر آرژانتین هم بهترین بازی را انجام دادید.

من همان‌جا هم با آقا خداداد کل کل کردم و گفتم با قصد و غرض این حرف را می‌زنی و پس از برنامه هم مصاحبه کردم. باز هم می‌گویم من فکر می‌کنم به اندازه خودم دفاع کردم، اما آیا کسی از نسل ما آمد حرفی بزند و دفاعی کند؟ همه سکوت کردند. این سکوت نشانه چیست؟ سوال کنید و ببینید اصلا هم‌نسل‌های من حرف می‌زنند؟ من به نوبه خودم صحبت کردم‌. من احترام گذاشتم و به وقتش جواب هم دادم. شخصیت هر کسی یک جور است و شخصیت من هم اینطور است.

* حتی در بحث خداداد در واکنش به صحبت‌های شما حرکت بدی انجام داد. در این باره چه نظری دارید؟

ایشان دوست و بزرگتر من هستند اما قطعا من آن کار آقا خداداد را تایید نمی‌کنم. با این حال می‌توانید از خودشان سوال کنید که چرا همچین رفتاری داشتند. من خیلی خویشتن‌داری کردم و احترام کردم و این موضوع باعث شد خود خداداد بگوید خیلی باجنبه‌ای و دمت گرم و از این حرف‌ها. من هم به راحتی می‌توانستم همان کار را بکنم اما من نمی‌توانم بی‌احترامی کنم و این رفتارها را در شان خودم نمی‌دانم.

بازیکن سابق استقلال و تیم ملی: مقابل خداداد خشمم را کنترل کردم!

* با این‌همه جنجال و حاشیه، از حضور در آن برنامه پشیمان نشدید؟

نه، پشیمان نشدم. حضور در آن برنامه یک موضوع بود و اتفاقاتی که رخ داد و پیامدها و سوالات هم یک موضوع دیگر بود. من اصلا فکر نمی‌کردم چنین اتفاقاتی پیش بیاید. دست‌اندرکاران آن برنامه دوستان من بودند و احترام گذاشتم و رفتم.

* فکر‌ می‌کنید پولی که برای حضور در این برنامه گرفتید، به آن همه هجمه و حاشیه می‌ارزید؟

هدف اول من پول نبود و پون دوستانم دعوت کردند رفتم، اما نمی‌دانستم چنین اتفاقاتی میفتد. هجمه زیادی وارد شد و امیدواریم تکرار نشود.

* از خداداد بابت آن صحبت‌ها و رفتارها ناراحت نیستید؟

از هر کسی انتظاراتی وجود دارد و من هم انتظارم از آقا خداداد بیشتر از این‌ها بود. البته من در رسانه‌ها دیدم که آقا خداداد مصاحبه کرد و گفت من به استقلالی‌ها بی‌احترامی نکردم. من رفتارها و صحبت‌های ایشان را تایید نمی‌کنم اما این اتفاقات پیش آمده و امیدوارم دیگر شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

* صحبت پایانی؟

بازی‌های ملی در پیش است و باید همه همدل باشیم و همکاری کنیم تا تیم ملی موفق باشد. شاید اگر من پاسخ تندی می‌دادم، پیامدهای دیگری برای تیم ملی داشت و من معتقدم ما در نهایت همه باید به فوتبال کمک کنیم و نباید اجازه بدهیم از شخصیت‌ها سوءاستفاده شود. با این حال باز هم اگر کوتاهی کردم از همه عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم دیگر شاهد اتفاقاتی نباشیم که کام هواداران را تلخ کند.

پ