تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3756233
شناسه : 3756233
تاریخ :
مجلس، راه دولت در مسیر وفاق ملی را هموار کرد اقتصاد ایران: در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز به کار دولت چهاردهم آمده است: مجلس، راه دولت در مسیر وفاق ملی را هموار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز به کار دولت چهاردهم بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

مجلس شورای اسلامی، پس از چند روز بحث و بررسی، عصر روز چهارشنبه با رأی اعتماد به همه وزیران پیشنهادی آقای دکتر پزشکیان، آغاز خوشی را برای دولت وی رقم زد.

این پیروزی را باید هم به رئیس‌جمهور محترم و وزیران دولت ایشان و هم به نمایندگان محترم مجلس و ریاست مجلس تبریک گفت.
نخستین قدم را دکتر پزشکیان برداشت، آنگاه که برپایه دیانت و شجاعت و صداقت خود و با معرفی فهرستی از سلیقه‌های مختلف سیاسی به مجلس – و البته در چارچوب مبانی انقلاب اسلامی – راه را برای وفاق ملی باز کرد و مجلس نیز با رأی اعتماد به همه آن فهرست، راه را برای دست یافتن به فضای همدلی و همکاری و کوتاه شدن دیوار میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هموار کرد.

این اتفاق تازه می‌تواند در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران پدیده مبارکی باشد، به شرط آنکه دولت و مجلس و جریانات سیاسی و اصحاب رسانه از آن

همچون نوزادی تازه‌متولدشده نگاهداری و پرستاری کنند و اجازه ندهند افرادی از هر دو جناح که این وفاق و همدلی را خوش نمی‌دارند آن را عقیم و ابتر سازند.
مجلس ثابت کرد که پیام مقام معظم رهبری را در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم به‌خوبی دریافت کرده است، آنجا که رهبری از آنان خواستند به رئیس‌جمهور در تشکیل دولت کمک کنند و پیروزی رئیس‌جمهور را پیروزی خودشان و پیروزی ملت محسوب کنند.

اکنون هنگام آن است که وزرای محترم دولت چهاردهم نیز، با پیروی از مشی و مرام جناب آقای دکتر پزشکیان در انتخاب همکاران خود، وفاق ملی را از یاد نبرند و توازن و تعادل پدیدآمده در سطح دولت را در بدنه دولت نیز امتداد بخشند.

همکاری و همدلی مجلس و دولت بی‌گمان در تقویت وحدت و افزایش امید در عموم ملّت مؤثر خواهد بود و آثار و ثمرات نیکویی در سیاست داخلی و سیاست خارجی کشور پدید خواهد آورد.

غلامعلی حدّاد عادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

۳۱ / ۵ / ۱۴۰۳