تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756203
شناسه : 3756203
تاریخ :
کیفیت ‌و تنوع در محصولات سیاست اصلی در صادرات چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: کیفیت صادرات، تنوع و تعدد صادرات در اولویت‌های سیاست‌های اصلی صادرات استان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در این استان انجام شد تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های کسب و کار در استان به بهبود خود ادامه دهد گفت: در آینده شاهد اتفاقات بسیار مثبت در حوزه اقتصاد در این استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اختلاف خاصی بین مشوق‌های سرمایه‌گذاری این استان و سایر استان‌های همجوار وجود ندارد.

منزوی افزود: ۱۲۸ شاخص ارزیابی اقتصادی در ادارات مختلف وجود دارد که عمدتاً در راستای جلب مشارکت مردمی، تسهیل گری در فعالیت‌های اقتصادی، تأمین و توزیع کالاهای اساسی، ساماندهی کالاهای خاص و افزایش سرمایه‌گذاری در سطح استان است که بصورت مستمر این شاخص‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: سیاست جدیدی در رابطه با صادرات استان اتخاذ شده، صادرات محصولات سایراستان‌ها از مبادی گمرک استان چهارمحال و بختیاری است.

منزوی با اشاره به اینکه کیفیت صادرات و تنوع و تعدد صادرات در اولویت‌های سیاست‌های اصلی صادرات استان است گفت: در سال‌های قبل بادام و ماهی از این استان صادر نمی‌شد اما این اتفاق برای استان رقم خورد.

منزوی بیان داشت: در خصوص صادرات استان یک موضوعی که به آن اهمیت داده شد، استفاده کامل از اختیارات گمرک بوده است، در خصوص صادرات استان یک عملیات میدانی انجام شد و با تمام صادرکنندگان و کسانی که کارت بازرگانی داشتند، صحبت شد تا صادرات استان از طریق گمرک همین استان اتفاق بیفتد.

وی به حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین مصیبت استان در حوزه گردشگری، نوع تفکر و نوع نگاه به گردشگری بوده و هست.

منزوی با بیان اینکه اگرچه زیرساخت مهم است اما کافی نیست گفت: مشکل گردشگری استان این نیست، مشکل اصلی مشارکت مردم در بخش گردشگری است.

وی بیان داشت: بومگردی‌ها و مهمانپذیرها و سیاه چادرها به عنوان اردوگاه‌های گردشگری نیاز گردشگری استان است. البته هتل‌های نیمه‌تمام استان در حال تکمیل هستند، همچنین دو مجتمع بزرگ گردشگری هم در حال تکمیل هستند.

منزوی اذعان داشت: یکی از دلایل افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان، مشخص کردن گروه‌های هدف بود به عنوان مثال سربازانی که از سربازی فارغ می‌شوند از جمله این گروه‌های هدف هستند که در این زمینه ۴۶۸ نفر سرباز در استان مهارت دیدند.

وی بیان داشت: در طول دولت سیزدهم مجموعاً ۱۵ هزار و ۳۴۷ نفر تسهیلات جوانی جمعیت در استان پرداخت کردند، همچنین به ۵۶۳ طرح از سوی صندوق ملی، تسهیلات داده شده است، در خصوص تسهیلات مسکن نیز در سطح استان به بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر تسهیلات مسکن اعطا شد.

منزوی یادآور شد: در مدت دولت سیزدهم به ۱۱۳ نفر از زندانیان تسهیلات پرداخت شد، بیش از ۲ هزار طرح سرمایه‌گذاری و مشاغل خانگی در قالب تبصره ۱۸ در این مدت تسهیلات دریافت کردند، مجموعاً ۷.۷ همت در طول دولت سیزدهم تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۱,۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از منابع سفر رئیس جمهور شهید به مردم استان پرداخت شده است.